تشکیل چهارمین جلسه کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۰ کد : ۲۲۵ اخبار دانشگاه اخبار دفاعی
تعداد بازدید:۳۹۴۵
چهارمین جلسه کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی»، ریاست دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و رئیس همایش، سردار «رودکی»، دبیر همایش و سردار «کبیری»، مدیر راهبری همایش با حضور رؤسای گروه‌های پنج‌گانه تخصصی همایش دکتر «یزدی»، «صدرالحسینی»، «عزیزی»، «اسلامی»، «امیری» و مدعوین از معاونت حقوقی وزارت دفاع، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد.
تشکیل چهارمین جلسه کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس

تشکیل چهارمین جلسه کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس

 

چهارمین جلسه کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی»، ریاست دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و رئیس همایش، سردار «رودکی»، دبیر همایش و سردار «کبیری»، مدیر راهبری همایش با حضور رؤسای گروه‌های پنج‌گانه تخصصی همایش دکتر «یزدی»، «صدرالحسینی»، «عزیزی»، «اسلامی»، «امیری» و مدعوین از معاونت حقوقی وزارت دفاع، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار رودکی دبیر همایش گزارش جلسات برگزار شده و ضرورت انجام اقدامات اساسی توسط گروه‌های تخصصی را مطرح کرد و در ادامه سردار سرتیپ وحیدی رئیس همایش جدیت در انجام کارهای کارشناسی توسط گروه‌های پنج‌گانه سیاسی، اقتصادی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و محیط‌زیست را خواستار شد و ضرورت برآورد دقیق خسارات وارد شده ناشی از جنگ تحمیلی در حوزه‌های مذکور را از اولویت‌های کار همایش دانست. وی موضوع محوری این همایش را مطرح کردن پروندهای مطالبات این خسارت‌ها در دادگاه‌ها و مجامع داخلی و بین‌المللی جهت رسیدگی به این پرونده‌ها اعلام نمود.

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی همچنین از دست‌اندرکاران همایش خواست رویه‌ها و مدل‌ها و مسیرهای طی شده توسط کشورهای دیگر در موارد مشابه جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی و پیگیری‌های انجام‌شده در احقاق مطالبات دیگران را مشابه‌سازی کنند و بر مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس از کشورهای غربی و حامیان رژیم صدام که با وجود قوانین حقوقی و موازین بین‌المللی بیشترین جنایت‌ها را در حق کشور و ملت ایران انجام دادند، تأکید بیشتری داشته باشند. در ادامه جلسه نیز هر یک از اعضا و مدیران گروه‌های تخصصی گزارش اقدامات انجام‌شده و نظرات خود را بیان داشتند.

در جمع‌بندی این جلسه سردار رودکی پیشنهاد کرد برای نتیجه‌بخش بودن همایش و زمان محدود باقیمانده تا تاریخ ۵ اسفند ۹۷، برگزاری این همایش به خردادماه سال ۹۸ موکول شود که قرار شد در این خصوص در جلسه جداگانه‌ای تصمیم‌گیری شود.

منبع خبر: پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس (پایداری) 


( ۴ )

نظر شما :