همه باید در مقابل وحشیگری مدرن رژیم صهیونیستی بایستیم

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۱ کد : ۶۴۵ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۴۴۱
همه باید در مقابل وحشیگری مدرن رژیم صهیونیستی بایستیم

«ابراهیم کالین»، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) به مناسبت هفتاد و دومین سالروز نکبت و فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نکبت بیان‌کننده فاجعه عظیمی است که ملت فلسطین دچار آن شده و نام اشغال، بی‌قانونی، ناعدالتی و ظلمی است که به مدتِ ۷۲ سال ادامه دارد.»

وی افزود: «مردم فلسطین بیش از یک قرن است که در سرزمینِ خود تبدیل به پاریا (کسانی که از طبقه اجتماعی بسیار پایینی برخوردارند) شده‌اند و هفتاد درصد از جمعیتِ آنان از خاک خود طرد شده و ۶ میلیون فلسطینی بالاجبار به عنوانِ پناهنده در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.» به‌‎رغم قطعنامه‌های سازمان ملل و احکامِ آشکار حقوق بین‌الملل، اسکانِ غیرقانونی یهودیان در قدسِ شرقی و کرانه باختری ادامه داشته و خانواده‌هایِ فلسطینی با زور از خانه‌های خود بیرون رانده می‌شوند. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت: «جامعه جهانی که قادر به یافتن راه‌حلی برای این بی‌عدالتی و بی‌قانونی نیست، امروز با آزمونی دیگر روبرو است. سیاستِ اشغال که ده‌ها سال به شکلی سازمان‌یافته ادامه داشته، با طرح‌هایِ جدید الحاق به دنبالِ گسترش و تعمیق خود است.»

وی افزود: تأسیس دولت مستقل، حاکم و دارایِ تمامیت جغرافیایی فلسطین به پایتختیِ قدس شرقی، براساس مرزهایِ سال ۱۹۶۷ و در چارچوب قطعنامه‌های شماره ۲۴۲، ۳۳۸، ۱۳۹۷ و ۱۵۱۵ سازمان ملل متحد، حقِ تاریخی و مشروع ملت فلسطین است. تا زمانی که ملت فلسطین به حقوق خود دست نیابد، برقراریِ صلح منطقه‌ای و جهانی ممکن نیست.» کالین ادامه داد: «هر گامی در راستای تغییر وضعیت حقوقی، دینی و تاریخیِ قدس، بازی با آتش است. همانگونه که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه عنوان کرد، قدس خط قرمز ماست.»

وی اظهار کرد: «همه افراد دارای احساس عدالت، وجدان و حقوق را به ایستادگی در برابرِ وحشیگریِ مدرن رژیم صهیونیستی فرامی‌خوانیم. یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که سیاست‌های اشغال، انکار و الحاق باعثِ ایجاد صلح، آرامش و امنیت برای هیچ کسی نخواهد شد. هرگونه طرح و اقدامی که موجودیت و اراده ملت فلسطین را نادیده گرفته و به دنبال پیشکش کردن خاکِ فلسطین و قدس باشد، فاقد مشروعیت است و هیچگونه ارزش و اهمیتی ندارد که چه کسانی این طرح‌ها را تدوین و حمایت می‌کنند.»

کالین در پایان گفت: «ما به عنوان جمهوری ترکیه، با رهبریِ رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان، به حضور در کنار ملت فلسطین در این مبارزه به حق ادامه خواهیم داد.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: ترکیه رژیم صهیونیستی فلسطین ابراهیم کالین


نظر شما :