اندیشه دفاعی - امنیتی

همراستایی قدرت و قابلیت های اطلاعاتی با قابلیت های دانشی و فناوری دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی

سرتیپ دوم پاسدار دکتر عباسعلی فرزندی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۱ یادداشت تحلیلی
تعداد بازدید:۵۴
همراستایی قدرت و قابلیت های اطلاعاتی با قابلیت های دانشی و فناوری دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی

با وجود اقدامات گوناگون رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه غرب آسیا و به ویژه در ایران اسلامی و همچنین جلوگیری از تکرار شکست های پی در پی در مقابل جریان مقاومت، اما سریال شکست ها و خطاهای راهبردی آن رژیم جعلی همچنان ادامه دارد که یکی از بارزترین آنها شناسایی و خنثی سازی خرابکاری در صنایع موشکی ایران است.

در دو دهه گذشته رژیم اشغالگر فلسطین با شکست های متعدد در جغرافیای مقاومت رو به رو شده است که این شکست ها اتفاقات بزرگی را برای جبهه مقاومت رقم زده و بحران های متعددی را بر آن رژیم تحمیل نموده است. موسسات اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه، جریان انتفاضه دوم فلسطین، قدرت یابی حماس بر نوار غزه در سال ۲۰۰۷، شکست رژیم صهیونیستی در عرصه اطلاعاتی و مقابله با گروه های فلسطینی در حوزه های مختلف آنچنان شکستی را متحمل شدند که سران صهیونیستی مجبور شدند برای آتش بس با فلسطینی ها دست به دامن میانجی های خارجی شوند. اگر چه سران رژیم صهیونیستی بعد از این شکست های پی در پی در سطح اطلاعاتی تصمیم گرفتند تا کمیته هایی برای بررسی علت شکست های خود تشکیل دهند تا بتوانند اشتباهات خود را رفع نمایند، اما آنها هرگز نتوانسته اند علت اساسی ناکامی های خود را که عبارت از نامشروع بودن خود و تحولات منطقه ای متاثر از حرکت های مردمی است را به درستی شناسایی کنند.

یادداشت حاضر به صورت فهرست وار با تمرکز بر:

  1. ماهیت رژیم صهیونیستی؛
  2. اهداف اقدامات نا امن سازی خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی؛
  3. نمونه هایی از شکست های پی در پی آن رژیم جعلی؛
  4. نتایج شکست های سریالی اطلاعاتی رژیم جعلی صهیونیستی، وضعیت را ترسیم می نماید.

برای همگان روشن است که رژیم صهیونیستی به دلیل نامشروع بودن برای ادامه حیات خود بر: ناامن سازی، جاسوسی، خرابکاری، نفوذ و اقدامات تروریستی تمرکز دارد. با تحولات ایجاد شده در منطقه غرب آسیا متاثر از انقلاب اسلامی و شکل گیری و تقویت نهضت های مردمی- اسلامی در منطقه به ویژه در دو دهه گذشته رژیم صهیونیستی را با شکست های پی در پی در عرصه اطلاعاتی مواجه کرده است که نمونه آن را می توان در جنگ ۲۰۰۶ با حزب ا…، سیطره حماس بر نوار غزه، هم افزایی گروه های فلسطین، بازداشت عوامل عملیاتی - جاسوسی خرابکاری در مرکز صنعتی اصفهان، ناتوانی صهیونیست ها در جلوگیری از حمله های هکری از ناحیه گروه هایی چون عصای موسی و در آخرین آن کشف و خنثی سازی بزرگترین خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

این وضعیت به همگان ثابت می نماید که اگرچه صهیونیست ها بیش از چهار دهه همواره به دنبال ضربه زدن به حرکت رو به جلو ملت ایران و همگرایان با این ملت بوده اند، اما هرگز نتوانسته و نخواهند توانست در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله های پیروزی این ملت، مانع ایجاد کنند.

صهیونیست ها و حامیان بین المللی آنها در اقدامات ناامن ساز، خرابکارانه و تروریستی خود اهدافی دارند که:

  1. خنثی سازی توانمندی های روزآمد در حوزه های اقتدار آفرین به ویژه موشکی و پهبادی؛
  2. کاهش ظرفیت اقدامات مقابله ای با ناامن سازان؛
  3. بهره برداری تبلیغاتی در عرصه جنگ روانی و شناختی؛
  4. اثر گذاری بر کشور های منطقه در راستای جلوگیری از نقش آفرینی مؤثر ایران بر امنیت منطقه در محور این اهداف قرار دارد.

شکست موساد در خرابکاری مرکز صنعتی اصفهان، حمله موشکی به دو ایستگاه موساد در کردستان عراق، به هلاکت رسیدن مسئول میز ایران در موساد، دستگیری شاه مهره جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق، شناسایی در چتر اطلاعاتی قرار دادن و ضربه به شبکه جاسوسی صهیونیست ها و … همگی حکایت از آن دارد که شرایط در حوزه های اطلاعاتی و مقابله به ضرر رژیم صهیونیستی است و چنین اقداماتی باعث می‌شود که َ:

  1. زمینه‌های جدیدی برای پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در صنعت دفاعی فراهم شود.
  2. شمار دیگری از جاسوسان آن رژیم جعلی شناسایی، دستگیر و مجازات شوند.
  3. بخش دیگری از ابعاد خباثت صهیونیست ها برای ملت‌ها ی منطقه شناسایی شده و بر ناکامی آنها افزوده شود.
  4. گام‌های دیگری در فروپاشی رژیم صهیونیستی برداشته شود و در نهایت رویای نیل تا فرات سران صهیونیستی تبدیل به وحشت فراگیر صهیونیست ها از نیل تا فرات شود.

بر این اساس است که سران رژیم صهیونیستی مثلث پیچیده‌ای در بردارنده:

۱. لبنان ۲. غزه ۳. کرانه باختری را مطرح می‌کنند.که ظرفیت‌های سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ آن را پشتیبانی می‌کند، اما نتانیاهو سه تهدید بزرگ را، ایران، ایران، ایران معرفی می‌کند. صهیونیست ها به ویژه سران رژیم جعلی اسرائیل باید بدانند امروزه شبکه مهندسان، تکنیسین‌ها، متخصصان امنیت و فن آوری اطلاعات در سراسر دنیای اسلام به ویژه در عرصه مقاومت همان گونه که مدافعان سرزمین‌های اسلامی گنبد به اصطلاح آهنی دفاع سرزمین‌های اشغالی را ضربه پذیر کردند، تلاش آنها برای تشکیل انقلاب سایبری ضد مقاومت و ایران اسلامی را - که به عنوان طرح گنبد آهنین سایبری مطرح کرده‌اند - با اقدامات علمی، اطلاعاتی و امنیتی بهینه و کار آمد با شکست مفتضحانه رو به رو خواهند کرد، زیرا امروزه علاوه بر قابلیت علمی، دانش و فن آوری نخبگان و دانش مندان حوزه دفاع، قدرت اطلاعاتی و قابلیت‌های کم نظیر این حوزه نیز در راستای صیانت از داشته‌ها در اختیار مدافعان ایران اسلامی است.

کلید واژه ها: قدرت و قابلیت های اطلاعاتی قابلیت های دانشی فناوری دفاعی - امنیتی مدافعان ایران اسلامی فلسطین اشغالی شکست رژیم جعلی صهیونیستی


نظر شما :