گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۶۶۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۶
روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ و در هفته گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسمی در مسجد دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید
گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه عالی دفاع ملی

روز چهارشنبه مورخه ۱۴/‏۱۰/‏۱۴۰۱‬ و در هفته گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسمی در مسجد دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید و طی آن، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به ذکر مناقب و ویژگی های منحصر به فرد این شهید پرداخت و اظهار داشت: حق شهدای بزرگوار خصوصاً شهید حاج قاسم سلیمانی بر گردن ماست. در مکتب شهید سلیمانی اگر بخواهیم از شعار بگذریم و به عمل برسیم، کار این دانشگاه مدیریت دانش و تبدیل دانش ضمنی به دانش صحیح است که این دانش صحیح بتواند مبنای تعلیم و تربیت و آموزش و انتقال به نسل های آینده قرار بگیرد. وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی از زبان رهبر انقلاب تشریح شده و شخصیت ایشان بالاتر از آن است که من بخواهم درباره آن صحبت و روی آن تاکید نمایم. در ابعاد مکتبی ایشان، بخشی سلوک فردی شخصیتی که یک فرمانده برای انجام ماموریت‌های بزرگ باید داشته باشد و از عنصر رهبری که بالاتر از فرماندهی و فرماندهیِ مبتنی بر مقررات است و مجموعه دستورات را صادر می کند برخوردار بود.

دکتر احمدی مقدم همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اشاره نمود که فرمودند «رهبری» مرتبه بالاتری از فرماندهی است که با نفوذ بر قلب و دل کار خود را به پیش می برد؛ یعنی لزوماً زیردستان کار نمی کنند بلکه با اشاره و درک و ادراک و استنباط کار می کنند و با دل ها حرکت می کنند نه با قدم ها.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه به نقش سردار سلیمانی در امنیت داخلی اشاره نمود و اظهار داشت: ابعاد راهبردی ایشان را ما در این سال ها در فتنه های داخلی دیدیم، به طوریکه همین امروز اگر شما تیتر روزنامه ها را ببینید، او را شخصیتی می یابید که چپ و راست، وسط و بالا همگی روی ایشان اتفاق نظر دارند، یعنی مورد اختلاف هیچکس نیست و این خیلی نکته مهمی است. وی ادامه داد: اگرچه دشمنان قسم خورده طی همین چند ماه گذشته و چند روز اخیر تلاش داشتند تا این تقدس را بشکنند، اما موفق نشدند و رفتارهای اهانت باری که می کنند به خودشان برمی گردد؛ چراکه همین اجتماعات و نشست ها و کسانی که با دل خودشان حرکت می کنند و می آیند در کرمان و تهران و جاهای دیگر، خود گواه این جاذبه معنوی شهید سلیمانی و پایگاه و جایگاه ایشان است و آن تشییع جنازه تاریخی در کل جهان که جای آن را دارد تا به عنوان یک رکود در گینس ثبت شود، خود نشانگر این حقایق و میزان نفوذ در قلب ها و دل ها است.

دکتر احمدی مقدم با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی اهل رسانه نبود و حتی یک بار هم در تلویزیون ظاهر نشده بود و در تلویزیون سخنرانی نکرده بود اضافه نمود: صحبت هایی که از ایشان به جا مانده صرفاً در جمع های خصوصی و در یادواره‌های شهدا و مناسبت‌های کاری ایشان است و هیچ وقت به طور حرفه ای با هیچ رسانه ای ننشستند صحبت بکنند ولی به درجه بالای محبوبیت رسید.

در ابعاد مدیریتی، آموخته های ایشان واقعاً فراتر از آموزهای دانشگاهی بود. ایشان می فرمودند ما به آموزهای دانشگاه خودمان عمل می کنیم که منظورش دفاع مقدس بود. علاوه بر این شهید سلیمانی از ویژگی هایی مانند دوراندیشی، تدبیر، تشخیص خوب میدان نیز برخوردار بود، به طوریکه من کمتر سراغ دارم میدان و یا ماموریتی به ایشان محول شده باشد و ایشان در آن ماموریت شکست خورده باشد؛ در حالی که در همان میدان اغلب دوستان می گفتند این کار شدنی نیست؛ اما همه اطرافیانی که به شخصیت کاریزمای ایشان اعتقاد داشتند می دانستند که او این کار را انجام خواهد داد؛ و اگر زیردستان اشتباهی حین ماموریت انجام می دانند این اشتباه را ناشی از عملکرد خود می دانستند و باور داشتند ایشان اشتباه نمی کند؛ چون با ایمان حرکت می کند، لذا آن امر محقق می شود.

دکتر احمدی مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد شهید سلیمانی که فرمودند در مورد حاج قاسم مبالغه نکنید؛ افزود: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود و مجری و تنفیذ کننده تدابیر مقام معظم رهبری. ایشان مالک اشتر بود.

کلید واژه ها: سلیمانی شهید سلیمانی سردار سلیمانی شهید کار دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی رهبری


( ۱ )

نظر شما :