عنوان خبر جدید

۰۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۲۷ خبر ۱
تعداد بازدید:۳۰۶
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک تجزیه و تحلیل مسایل مهم و برجستهٔ سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان به نمایندگی از مالکان، به منظور کنترل منابع در محیط‌های خارج از سازمان، انجام می‌شود.[۱] این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت، چشم‌انداز، دارایی‌های سازمان، توسعه برنامه‌ها و سیاست سازمان و همهٔ فعالیت‌هایی است که برای نیل به آن‌ها نیاز است.
عنوان خبر جدید

مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک تجزیه و تحلیل مسایل مهم و برجستهٔ سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان به نمایندگی از مالکان، به منظور کنترل منابع در محیط‌های خارج از سازمان، انجام می‌شود.[۱] این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت، چشم‌انداز، دارایی‌های سازمان، توسعه برنامه‌ها و سیاست سازمان و همهٔ فعالیت‌هایی است که برای نیل به آن‌ها نیاز است.

در تعریفی دیگر مدیریت استراتژیک را مجموعه‌ای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی خوانده‌اند که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین می‌کند. مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (هم خارجی و هم داخلی)، تدوین استراتژی (برنامه‌ریزی استراتژیک یا بلندمدت)، پیاده‌سازی، ارزیابی و کنترل استراتژی است؛ بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیک بر پایش و ارزیابی فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی در پرتو قوت‌ها و ضعف‌های داخلی یک شرکت تأکید می‌کند. مدیریت استراتژیک در ابتدا سیاست کسب وکار خوانده می‌شد. موضوعاتی که در مدیریت استراتژیک مطرح می‌شود شامل برنامه‌ریزی استراتژیک، رصد محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت است.[۲]


نظر شما :