هوشیاری میان ایران، سوریه و سایر کشورها بیش از پیش ضروری است

تعداد بازدید:۱۲۰۲
هوشیاری میان ایران، سوریه و سایر کشورها بیش از پیش ضروری است

‌‌‌‌‌‌‌«فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه روز دو‌شنبه (۱۷ آذر ۱۳۹۹) با دکتر «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

دو طرف با اشاره به روابط گسترده و راهبردی بر ارادۀ خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تأکید و پیرامون توسعه روابط دوجانبه و چندجانبۀ اقتصادی تبادل نظر کردند. دکتر ظریف در ابتدای ملاقات یاد و خاطرۀ مرحوم «ولید معلم»، وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه را ابراز داشت. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از ادامۀ روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تأکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد. دکتر ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

«فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسألت کرد. وزیر امور خارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است نیز اشاره و آن را در چارچوب ترجیح منافع رژیم صهیونیستی بر منافع آمریکا در منطقه ارزیابی کرد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: دکتر ظریف سوریه


( ۱ )

نظر شما :