سوریه: ارتشِ اردوغان را در هم می‌کوبیم

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۷۴ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۴۴۲
سوریه: ارتشِ اردوغان را در هم می‌کوبیم

 

سوریه: ارتشِ اردوغان را در هم می‌کوبیم

 

وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه (12 اسفند 1398) اعلام کرد: «سوریه به شدت مخالفتِ خود را با تجاوز وحشیانه ترکیه به سوریه اعلام و زیر پا گذاشتنِ حاکمیت آن را محکوم می‌کند و مخالف آن است. این تجاوز به سوریه اوجِ رفتار خصمانه رژیم «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و حمایتِ نامحدودش از گروه‌های تروریستی است. این گروه‌ها خونِ سوری‌ها را مباح کرده و برایِ تحقق طرح‌ها و زیاده خواهی‌هایشان ویرانی و خرابی در سوریه به بار آورده‌اند. اردوغان بیمار در اندیشه احیایِ امپراطوری گذشته است و سعی دارد با حمله به سوریه از بحران‌هایِ داخلیِ ناشی از سیاست‌هایِ اشتباه خود فرار کند.»

این منبع افزود: «تجاوز ترکیه به خاکِ سوریه بار دیگر نشان داد که رژیمِ اردوغان با نقضِ نتایج حاصل از روند مذاکرات آستانه و تفاهم نامه‌هایِ سوچی و عدمِ پایبندی به آن‌ها، کمترین اعتباری ندارد. اردوغان اصرار دارد در کنارِ گروه‌های تروریستی بماند. مسئله‌ای که بارِ دیگر نشان داد، رژیمِ اردوغان شایستگی و صلاحیت آن را ندارد که یکی از تضمین کنندگانِ مذاکراتِ آستانه باشد و سوریه همواره بر این مسئله تأکید کرده است.» وزارت خارجه سوریه توضیح داد: «سوریه که همواره با تروریست‌ها جنگیده و در حالِ جنگ است و به آن‌ها شکست‌های سنگینی وارد کرده است بر عزمِ خود برایِ مقابله با تجاوز آشکار ترکیه به خاکِ کشور با جدیت و قاطعیتِ تمام به منظورِ تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد و سرنوشتِ این تجاوز شکست حتمی است به ویژه که ترکیه به دنبالِ احیا و نجات گروه‌هایِ تروریستی در معرض نابودی است.»

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: «در راستایِ تمایل سوریه به حفظِ امنیت و ثبات منطقه و جهان، سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که تجاوز ترکیه به این کشور را که نقضِ آشکار قوانین بین المللی است، محکوم کند و مانع حمایت‌های رژیم اردوغان از تروریسم و خطرات انتشار آن در منطقه و جهان شود. رژیم ترکیه اقدام به انتقالِ تروریست‌ها به لیبی می‌کند و از رنج و مشکلاتِ آوارگان سوری برای باج گیری از کشورهایِ اروپایی بهره می‌برد و با اجازه دادن به آوارگان برایِ رفتن به اروپا تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات جهانی است.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: اردوغان سوریه


نظر شما :