دولت هند در مقابل هندوهای افراطی بایستد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰ کد : ۲۹۳ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۱۴۰
دولت هند در مقابل هندوهای افراطی بایستد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه (۱۵ اسفند ۱۳۹۸) کشتارِ مسلمانان مظلوم هند را محکوم کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمنِ اعلام اینکه قلب مسلمانان جهان از کشتارِ اخیر جریحه‌دار است، خواستارِ توقف این فجایع شدند و دولتِ هند را موظف دانستند تا در مقابلِ هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آن‌ها بایستد.

متن کامل موضع‌گیریِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در حساب توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد به شرح زیر است:

«قلب مسلمانان جهان از کشتارِ مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آن‌ها بایستد و با توقفِ کشتار مسلمانان، از انزوایِ خود در جهان اسلام جلوگیری کند.»

دکتر «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه (۱۵ سفند ۱۳۹۸) با ابراز نگرانی از وقوعِ حوادث اخیر در هند اظهار داشت: «هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، مذاهب، آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلف بوده و هست و بروز چنین مسائل و موضوعاتی با روحِ فرهنگ و تمدن هندی سازگاری ندارد.» وی ادامه داد: «برداشت و تصویری که از قانونِ جدید موسوم به حقوق شهروندی در هند وجود دارد، بیانگرِ ایجاد محدودیت‌هایی برای مسلمانان است و همین مسئله، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. این در حالی است که مسلمانان، بخشی از فرهنگ و جامعه هند هستند و در پیشبرد و توسعه این کشور نقش مهمی دارند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «از دولت هند انتظار داریم از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات برای پایان دادن به درگیری‌ها و حل و فصلِ مسئله به شیوه مسالمت‌آمیز اقدام کند.»

منبع خبر: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای


نظر شما :