گانتس مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۶ کد : ۳۳۸ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۹۱۰
گانتس مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

۶۱ نماینده عضو پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست روز یکشنبه (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) از «بنی‌گانتس» رئیس ائتلافِ «آبی سفید» و رقیب بنیامین نتانیاهو خواستند تا تشکیل دولت دهد.

طبق قانون انتخابات رژیم صهیونیستی، تعداد کرسی لازم اکثریت برای تشکیل دولت، ۶۱ کرسی است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» اعلام کرد از بنی‌گانتس برای تشکیل کابینه حمایت خواهد کرد. «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز بنی‌گانتس و بنیامین نتانیاهو را فراخوانده و احتمال می‌رود، این بار گانتس را مأمورِ تشکیل کابینه کند.

لیست مشترک عربی نیز روز یکشنبه (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) از ریولین خواست تا گانتس را مأمور تشکیل دولت کند. نتانیاهو نیز امروز از گانتس خواسته بود تا در ائتلاف با او یک دولتِ موقت به مدت شش ماه به نخست‌وزیریِ خود وی تشکیل شود.

طبق قانون اساسی رژیم صهیونیستی، اگر گانتس مأمور تشکیل دولت شود، ۲۸ روز فرصت دارد تا وزرای خود را معرفی کند. سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی در کمتر از یک سال اخیر، روز دوازدهمِ اسفند برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمانِ رژیم صهیونیستی به رقابت پرداختند اما هیچکدام از ائتلاف‌ها نتوانستند ۶۱ کرسی لازم را برایِ تشکیل کابینه به دست آورند.

در این دور از انتخابات احزاب چپ رژیم صهیونیستی به کلی کنار رفتند و ائتلاف «آبی سفید»، راستگرایِ تندروی سکولار به رهبری گانتس و حزب «لیکود»، راستگرای تندروی مذهبی به رهبری نتانیاهو بیش از دیگر احزاب آرا را به دست آوردند.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی گانتس


( ۱ )

نظر شما :