آرامکو هدف قرار گرفت

تعداد بازدید:۱۲۲۲
آرامکو هدف قرار گرفت

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه (۱۶ آذر ۱۴۰۰) اعلام کرد که نیروهای این کشور مواضعی نظامی حساس و حیاتی را در ریاض، جده، طایف، جیزان، نجران و عسیر هدف قرار داده‌اند. وی با اشاره به اینکه این عملیات تحت عنوان، هفتم دسامبر انجام شده، ادامه داد که عملیات مذکور با موشک‌های بالستیک و ۲۵ پهپاد صورت گرفته است.

سرتیپ یحیی سریع گفت: «عملیات هفتم دسامبر علیه اهداف نظامی و حیاتی در ریاض و جده و طایف و جیزان و نجران و عسیر اجرا شد، ۶ فروند پهپاد صماد ۳ و تعدادی موشک ذوالفقار، وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و چند اهداف نظامی دیگر در ریاض را هدف قرار دادند.» وی افزود: «۵ فروند پهپاد صماد ۱ و صماد ۲ مواضع نظامی در مناطق ابها و جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.» یحیی سریع در ادامه همچنین خبر داد که هشت پهپاد از نوع قاصف K-2 و تعداد زیادی موشک بالستیک مواضع حساس و مهمی را در ابها، جیزان و نجران هدف قرار داده‌اند. وی همچنین اعلام کرد که شش پهپاد از نوع صماد ۲ و صماد ۳، پایگاه هوایی الملک فهد در طایف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطر نشان کرد: «نیروهای یمنی از قبل به شهروندان و مردم عادی حاضر در مناطق مورد هدف هشدار داده بودند تا از این مناطق دور شوند.» وی تصریح کرد: «ما هر گونه حمله را با حمله جواب می‌دهیم و در راستای دفاع مشروع از خود در پاسخ به ادامه تجاوزات دشمن و محاصره یمن، عملیات‌های بیشتری را انجام خواهیم داد.» یحیی سریع شامگاه دوشنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۰) خبر داده بود که در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی، نیروهای مسلح این کشور یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فرد را در عمق خاک عربستان انجام داده‌اند. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: نظامی هدف هدف قرار پهپاد قرار نیروهای نیروهای مسلح صماد


نظر شما :