برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۷ کد : ۶۶۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۸
به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تکریم اساتید و پیش‌کسوتان عرصه تعلیم و تعلم، روز سه‌شنبه مورخه ۱۳ اردیبهشت ماه، مراسم باشکوهی با حضور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم، مسئولین آموزش ستادکل نیروهای مسلح و آیت الله دکتر احمد عابدی استاد حوزه و دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در محل سالن همایش‌های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.
برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی

به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تکریم اساتید و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تعلم، روز سهشنبه مورخه ۱۳ اردیبهشت ماه، مراسم باشکوهی با حضور رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم، مسئولین آموزش ستادکل نیروهای مسلح و آیت الله دکتر احمد عابدی استاد حوزه و دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در محل سالن همایشهای سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار گردید.

در این مراسم، ابتدا رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی درحوزه کشوری و لشکری، با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت که اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشتهاند. ایشان در ادامه افزود: علم باید علم نافع باشد زیرا علم برای پردهبرداری از مجهولات انسان و رسیدن به کمال است و و این وظیفه کسب علم تا زمان مرگ ادامه خواهد یافت، اما نکته مهم، ترکیب علم و عمل است که تأثیر زیادی بر عملکرد دانشجویان و مدیران آینده خواهد داشت. ایشان با اشاره به بازدید اخیر ریاست محترم جمهور از مراکز علمی و صنعتی کشور افزود که انسان به اینگونه نتایج علمی و موفقیتهایی که در راه خودکفایی به دست آمده است افتخار میکند.

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت و تعلیم مدیران راهبردی بیان داشت که نقش دانشگاه یک نقش ملی در تعلیم و تربیت مدیران و مسئولان کشوری و لشکری است و با افزایش ظرفیتهای دانشگاه در سال جاری، میزان دانشجویان این دانشگاه تا سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با ذکر مسئولیت دانشجویان این دانشگاه در حل و فصل مشکلات ملی کشور افزود: دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی کشور در رسالههای خود باید برای مسائل مختلف کشور در سطوح راهبردی راهکار عملی نشان دهند و رسالههای دانشجویان بایستی کاربردی باشد، لذا بایستی از تمام ظرفیتهای ملی چه در سطح لشکری و چه در سطح کشوری استفاده گردد.

در پایان ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری «همایش بینالمللی هندسه نظم جدید جهانی» اظهار داشت که این همایش با مشارکت بیش از ۱۶ کشور دنیا در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار میگردد و همه مقدمات کار برای برگزاری همایش انجام شده است.

سخنران دوم این مراسم، آیت الله دکتر احمد عابدی از اساتید حوزه و دانشگاه بود که ایشان نیز با تبریک و روز معلم به همه اساتید و معلمان گرامی کشور، از نقش قسمتهای مختلف دانشگاه عالی دفاع ملی در تهیه و نشر کتابهای مفید در حوزه فرهنگ اسلامی تقدیر و تشکر نمود و با اشاره به اخلاق عملی، بیان داشت که پیامبر اسلام (ص) بر یادگیری دین از افراد عالم تاکید نموده است؛ علم، قله است و چیزی بالاتر از علم قرار نمیگیرد، بنابراین بایستی به عالم احترام گذاشت و او را گرامی داشت. ایشان با بیان مطالبی از تواناییهای زکریای رازی و ابوعلی سینا و اهمیت دادن و ارزش قائل شدن آنان برای اساتید خود، ضمن توضیح در خصوص دو صفت تواضع و فروتنی، این دو صفت را از آداب علم برشمرده و افزود: عالم عزیز است و بایستی دست او را بوسید و تواضع بر عالمان و اساتید ارزش میباشد.

در این مراسم سردار دکتر ظریفمنش معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه عالی دفاع ملی نیز با بیان نحوه انتخاب اساتید برتر دانشگاه در سال جاری، از همه اساتید و دست اندرکاران عرصه آموزش دانشگاه قدردانی نمود.

در پایان این مراسم به ۷ نفر از اساتید برتر تقدیرنامه و هدایایی اهداء گردید.


( ۸ )

نظر شما :