برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در دانشگاه عالی دفاع ملی

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۲ کد : ۶۷۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۱
امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) و از فرماندهان جنگ تحمیلی روز دوشنبه ۳خرداد ماه سال ۱۴۰۲، به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس در مسجد دانشگاه عالی دفاع ملی حضور یافته و به بیان خاطرات و چگونگی انجام عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت.
برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در دانشگاه عالی دفاع ملی

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) و از فرماندهان جنگ تحمیلی روز دوشنبه ۳خرداد ماه سال ۱۴۰۲، به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس در مسجد دانشگاه عالی دفاع ملی حضور یافته و به بیان خاطرات و چگونگی انجام عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت.

این مقام ارشد نظامی ضمن اشاره به اینکه امسال چهل و یک سال از روز فتح و آزادسازی خرمشهر می گذرد، اظهار نمود: از آنجا که عراق شهر خرمشهر را، به قلعه و دژی مستحکم با سه خط دفاعی و با مین گذاری در اطراف آن، به شهری نفوذناپذیر تبدیل کرده بود تا جایی که خاک آن را نیز، خاک خود می دانست، اصلاً گمان نمی کرد دلاور مردان اسلام و رزمندگان جان برکف و غیور ایرانی بتوانند این شهر را با فداکاری باز پس بگیرند و لشکر عراق را در هم بشکنند.

جانشین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در بخش دیگری از بیانات خود، از دلاوری ها و شجاعت های بی دریغ فرماندهان جنگ و رزمندگان در عملیات بیت المقدس پرداخت و یادآور شد که عنایات خداوند و همدلی و وحدت نیروهای مسلح، رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) و پشتیبانی بی نظیر مردم باعث پیروزی عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر گردید.

پس از سخنرانی امیر سرلشکر حسنی سعدی، سردار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن تشکر از امیر حسنی سعدی و تبریک این روز گرامی به حاضران در جلسه، ایشان را کهنه سربازی خطاب کرد که همچنان لباس رزم بر تن دارد و حضور وی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه را مایه مباهات و قوت قلب مجموعه این دانشگاه دانست.

در این مراسم میهمانان دیگری همچون سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا نیز حضور داشتند و این مراسم با اهدای تابلویی نفیس به امیر حسنی سعدی پایان یافت.

کلید واژه ها: خرمشهر دانشگاه دانشگاه عالی دانشگاه عالی دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی امیر حسنی حسنی سعدی سعدی عملیات


( ۳ )

نظر شما :