۴ گزینه برایِ آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۷ کد : ۲۷۵ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۴۳۰
۴ گزینه برایِ آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد

4 گزینه برایِ آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد

 

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفترِ سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز دوشنبه (12 اسفند 1398) در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین حمایت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از مقاومت و آرمان فلسطین را ستود و گفت: «وی ناجوانمردانه به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید و نقشِ وی نقشی محوری بود و از این رو حضورِ هیأتی از حماس در مراسمِ بزرگداشت شهید سلیمانی امری طبیعی است.»

وی راهبرد حماس را وحدت میان فلسطینی‌ها دانست و گفت که برایِ رسیدن به وحدت فلسطینی‌ها، امتیازهای زیادی دادیم و در این زمینه چهار گزینه را پیشنهاد کردیم. هنیه اعلام کرد این چهار گزینه عبارتند از:

  1. برگزاریِ انتخابات عمومی
  2. انعقاد مجلسِ ملی فلسطین بیرون از «رام الله» به منظور امکان پذیر شدنِ حضور تمامیِ طرف‌ها در آن
  3. برگزاریِ کنگره ملی فلسطین در قاهره
  4. تشکیلِ دولت وحدت ملی فلسطین

وی با یادآوری تلاش‌های آمریکا برایِ تماس با جنبش حماس، خاطرنشان کرد که واشنگتن کوشید با این جنبش تماس بگیرد ولی ما آن را رد کردیم. هنیه افزود که راهبرد حماس مبتنی بر لزومِ ایجاد وحدت میان فلسطینی‌ها می‌باشد. وی درباره دیدارش در مسکو نیز گفت: «روسیه علاقمند داشتنِ رابطه خوب با تمامیِ گروه‌های فلسطینی و میزبانیِ همه گروه‌ها است. این کشور همچنین قادر به تلاشِ بین‌المللی برای حمایت از موضوعِ فلسطین است.»

هنیه با تأکید بر اینکه گروه‌های فلسطینی بیش از هر زمانی باید برایِ مصلحت فلسطین تلاش کنند گفت: «حماس نقش مصر را در روند آشتی، نقشی محوری می‌داند.» وی همچنین گفت که از برادرانِ خود در جنبش فتح می‌خواهیم برخی مسائلِ لاینحلِ مربوط به قبل از قرارداد اسلو را کنار بگذارند. این مقام ارشد حماس اظهار کرد که در نامه‌ای به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان، آمادگی حماس را برایِ پذیرش هیأتی از تشکیلاتِ خودگردان در غزه اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد که ما هر گونه تماسِ محرمانه با دولت آمریکا را رد کرده‌ایم. مهم این است که ما راه را بر سلطه آمریکا در منطقه ببندیم. وی تأکید کرد که ما از آگاهیِ لازم برای بستن راه به رویِ هرگونه تلاشی برایِ ایجاد شکاف میان حماس و جهاد اسلامی برخورداریم. هنیه در پایان گفت: «تهدیدها متوقف نشده است و مقاومت برایِ شکست محاصره غزه ادامه دارد.»

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: فلسطین حماس


نظر شما :