ایران رکن مهم مقاومت است

تعداد بازدید:۸۶۰
ایران رکن مهم مقاومت است

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه جمعه (۲۹ آبان ۱۴۰۰) در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی الاقصی ضمن اعلام این مسئله به اولویت‌های حماس پرداخت و اولویت اول این جنبش را صیانت از مسئلۀ فلسطین و عدم اجازه به از بین رفتن حقوق ملت فلسطین به هر بهایی اعلام کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ایران را رکن مهم مقاومت خواند و تأکید کرد: «جنبش مقاومت اسلامی حماس جنبش بزرگ و در حال توسعه و گسترش در میان احاد ملت فلسطین است.» رئیس دفتر سیاسی حماس اولویت دوم این گروه فلسطینی را حفظ پویایی پروژه مقاومت و توسعه آن در ابعاد مختلف دانست. به گفتۀ هنیه، رهبری حماس در تلاش است تا پروژۀ مقاومت را در میان آحاد ملت فلسطین در داخل و خارج فلسطین و مناطق ۴۸ بسط و گسترش دهد.

اولویت سوم از دیدگاه اسماعیل هنیه بازگشت وحدت ملت فلسطین و پایان دادن به چند دستگی موجود است. وی اولویت چهارم را ایجاد ائتلاف‌هایی سیاسی بین جنبش‌ها و توسعۀ روابط در محیط عربی و اسلامی عنوان کرد. در مورد اولویت پنجم هم به برقراری روابط با جامعۀ جهانی و استفاده از جریان‌های جهانی و تغییرات مهم شکل گرفته در مواضع ملل در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد.

وی اولویت ششم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را حفظ و صیانت از قدس و دفاع از آن در برابر توطئه‌های اشغالگران بر شمرد. در حالی که اولویت هفتم هم آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تکرار توافق وفاداری آزادگان با رژیم صهیونیستی عنوان کرد. به گفتۀ هنیه حماس چند روز پیش دیدگاه کاملی در موضوع آشتی فلسطینی در اختیار دولت مصر قرار داده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در رابطه با روابط جنبش تحت رهبری‌اش با جمهوری اسلامی ایران هم تأکید کرد: «روابط ما با ایران روابطی راهبردی است زیرا ایران یکی از ارکان مهم پروژه مقاومت محسوب می‌شود.» وی افزود: «بر کسی پوشیده نیست که ایران حمایت سیاسی، مادی، نظامی و فناوری در اختیار مقاومت فلسطین قرار می‌دهد.» به گفتۀ رئیس دفتر سیاسی حماس متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد تغییر در سیاست عربستان سعودی در قبال جنبش حماس بودیم که بازتاب آن گریبان‌گیر برخی از فلسطینیان شده است.

به گفتۀ هنیه احکام صادر شده توسط عربستان سعودی علیه فلسطینیان بازداشت شده، شوک‌آور است به خصوص که تنها اتهام منتسب به این افراد صرفاً کمک به مردم فلسطین اعلام می‌شود.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: حماس سیاسی حماس رئیس دفتر سیاسی حماس دفتر سیاسی حماس فلسطین ملت فلسطین اولویت مقاومت سیاسی دفتر سیاسی


نظر شما :