ترامپ: مرگ‌های زیادی در راه است

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۳ کد : ۳۶۵ اخبار راهبردی
تعداد بازدید:۱۶۸۰
ترامپ: مرگ‌های زیادی در راه است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریستِ آمریکا که در روزهایِ آغازین شیوع کرونا، سعی به نادیده گرفتن تبعاتِ آن داشت؛ روز شنبه (۱۶ فروردین ۱۳۹۹) به شهروندان این کشور هشدار داد که در روزهایِ آتی شاهد جهش بزرگی در شمارِ قربانیان این ویروس خواهیم بود. وی ۲ هفته پیش رو (هفته سوم و چهارم فروردین ۱۳۹۹) را به لحاظِ شیوع کرونا در آمریکا، بسیار سخت ارزیابی کرد و مدعی شد: «مرگ‌های زیادی در راه است.»

البته ترامپ همچنان انتقادها درباره شیوه پاسخگوییِ دولت واشنگتن به ویژه از باب تهیه دستگاه‌های تنفسی برایِ بیماران کرونایی را رد کرد و مدعی شد برخی ایالات بیش از نیاز خود طلب می‌کنند که این ناشی از ترسِ آن‌ها از کاستی‌ها است.

وی با بیان اینکه نظامیانِ بیشتری را برای مقابله با شیوع کرونا و اجرایِ مقررات بهداشتی از جمله فاصله‌گذاریِ اجتماعی به کار می‌گیرد، توضیح داد: «آن‌ها به جنگ می‌روند. جنگی که هیچ وقت واقعاً برای آن آموزش ندیده‌اند.» رئیس‌جمهور آمریکا ضمنِ اشاره به اختصاصِ ۱۰۰۰ نظامی برایِ استقرار در نیویورک، اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که نیویورک به شدت صدمه خواهد دید.» ترامپ، به‌رغم هشدارهای کارشناسان و متخصصان درباره لزوم تعطیل ماندنِ مشاغل برای جلوگیری از گسترشِ بیشتر ویروس کرونا در آمریکا، تأکید کرد که هرچه سریعتر باید کسب‌وکارها در این کشور از سر گرفته شوند.

آمریکا با ۳۰۶ هزار مبتلا و ۸ هزار و ۳۰۰ قربانی، صدرنشینِ کشورهای آلوده به کرونا است و تخمین زده می‌شود که حتی با رعایتِ اصول قرنطینه نیز، شمارِ قربانیان این کشور به یکصد تا ۲۴۰ هزار نفر افزایش یابد.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: ترامپ تروریست مرگ کرونا


نظر شما :