فروشندگان سلاح شیمیایی به صدام از ترس دوستِ کودک‌کش خود، حزب‌الله را تروریست می‌نامند

تعداد بازدید:۱۳۸۸
فروشندگان سلاح شیمیایی به صدام از ترس دوستِ کودک‌کش خود، حزب‌الله را تروریست می‌نامند

 

دریابان «علی شمخانی»، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان شامگاه جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) در پیامی اقدامِ دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان را یک شگفتی خواند و تأکید کرد که این اقدام باعث شد که نقاب از چهره حامیانِ اصلی تروریسم در جهان برافتد.

دریابان شمخانی اظهار داشت: «از شگفتیِ جدید هم رونمایی شد. فروشندگانِ سلاح کشتار جمعی شیمیایی به صدام، مدافعِ حقوق بشر شده و از ترسِ دوست کودک‌کش خود، حزب‌اللهِ قهرمان را تروریست می‌نامند. داعش به اروپا نرسید چون پشتِ دیوار مقاومت گیر افتاد. چه خوب که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم برافتاد.»

دکتر «حسین امیرعبدالهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره اعلام کرد: «اقدامِ آلمان در تروریست خواندنِ حزب‌الله لبنان، خطای راهبردی است. حزب‌الله بخش مهمی از جامعه لبنان، ضامنِ امنیت و تمامیتِ ارضی و بخشی از دولت و مجلسِ لبنان به شمار می‌رود. دنباله‏روی آلمان از سیاست‌های کثیف آمریکایی-صهیونیستی، منافعِ منطقه‌ای برلین را به خطر می‌اندازد.»

پیش از این نیز «سیدعباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام دولتِ آلمان را به شدت محکوم کرد و گفت: «ظاهراً برخی کشورها در اروپا مواضعِ خود را بدون در نظر گرفتنِ واقعیاتِ منطقه غرب آسیا و تنها با در نظر گرفتنِ اهداف ماشینِ تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیمِ سردرگم آمریکا اتخاذ می‌کنند.» موسوی افزود: «تصمیم دولت آلمان در بی احترامیِ کامل آن کشور به دولت و ملتِ لبنان اتخاذ شده، زیرا حزب‌الله بخشی رسمی و مشروع از دولت و پارلمانِ این کشور و همواره یک حزب سیاسی تأثیرگذار در عرصه ثبات سازیِ سیاسی این کشور بوده که از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است.»

در نخستین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) پلیسِ آلمان در چند ایالتِ این کشور علیه انجمن‌هایِ وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به طور همزمان وارد عمل شد. ساختمانِ مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله مورد تفتیش قرار گرفته است.» طرفدارانِ حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن متهم شده‌اند که از خشونت علیه رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کنند و موجودیتِ این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسند. «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان هم این اقدام دولت را تمجید کرد و گفت: «حزب‌الله حق موجودیتِ رژیم صهیونیستی را انکار می‌کند، با خشونت و ترور تهدید می‌کند و سامانه‌هایِ موشکی خود را به شدت گسترش می‌دهد.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: حزب الله دریابان شمخانی دکتر امیرعبدالهیان آلمان


نظر شما :