حضور آمریکا در عراق، نقض مصوبۀ پارلمان است

تعداد بازدید:۱۱۵۲
حضور آمریکا در عراق، نقض مصوبۀ پارلمان است

«عدی الشعلان»، یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق روز یکشنبه (۱۹ دی ۱۴۰۰) خاطر نشان کرد: «ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۳ اقدام به استقرار نیروهای خود و تأسیس پایگاه‌های نظامی در عراق کرده تا از سازمان‌های تروریستی حمایت کند.»

الشعلان در ادامه افزود: «ملت عراق با بحران جدیدی رو به رو هستند و آن حضور نظامیان آمریکایی در این کشور است و ملت عراق به دنبال بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از عراق با تمامی راه‌های موجود هستند که حضور آن‌ها ناقض مصوبه پارلمان سابق است.» این عضو ائتلاف الفتح عراق همچنین تصریح کرد: «ایالات متحده در ایجاد بحران اقتصادی و سیاسی در عراق موفق بوده است.»

پیشتر «احمد عبدالحسین»، عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق تأکید کرده بود که خروج نیروهای آمریکایی از عراق تنها یک دروغ از سوی دولت آمریکا بود و هدف آن گمراه کردن ملت عراق بوده است.

«ابوعلی العسگری»، مسئول دفتر امنیتی در گردان‌های حزب‌الله عراق روز یکشنبه (۱۹ دی ۱۴۰۰) اعلام کرد: «تلاش برای حمایت صرف از یک طرف مشخص و به حاشیه راندن اکثریتی که نمایندۀ ۹۰% از فراکسیون اکثریت است به دودستگی در میان عراقی‌ها منجر می‌شود. ما از افراد عاقل می‌خواهیم که مسئله را با حکمت و درایت مدیریت کنند تا دچار وضعیت نامشخصی نشویم.» وی گفت: «تقلبی که در انتخابات پارلمانی رخ داد بزرگترین عملیات فریب در تاریخ عراق بود. دولت آتی باید صرفاً عراقی باشد نه شرقی نه غربی نه انگلیسی نه آمریکایی و نه اماراتی.»

وی افزود: «مداخلۀ فراکسیون‌های عزم و تقدم یا احزاب کرد به نفع یک طرف مشخصی از فراکسیون اکثریت باعث بی‌ثباتی می‌شود. آن‌ها اگرچه به دستاوردهایی که دنبال آن هستند دست یابند اما موقتی خواهد بود.»

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: عراق حزب الله عراق ائتلاف الفتح عراق


نظر شما :