توطئه‌ها برای ادغام یا انحلال الحشدالشعبی مردود است

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱ کد : ۴۶۵۹ اخبار امنیتی اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۰۴۴
توطئه‌ها برای ادغام یا انحلال الحشدالشعبی مردود است

«هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح عراق روز شنبه (۲۷ شهریور ۱۴۰۰) در سخنانی توطئه‌ها برای انحلال و یا ادغام الحشدالشعبی در دیگر نهادهای امنیتی عراق را محکوم کرد. رهبر ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که اجازۀ اجرایی شدن توطئه‌ها برای ادغام و یا انحلال الحشدالشعبی را نخواهد داد.

وی در این باره گفت: «توطئه‌هایی برای انحلال و یا ادغام الحشدالشعبی در دیگر نهادهای امنیتی عراق وجود دارد که ما اجازۀ اجرای آن‌ها را نخواهیم داد.» العامری ادامه داد: «الحشدالشعبی همچنان پابرجا بوده و مأموریت آن حفاظت از حاکمیت عراق و حمایت از دستگاه‌های امنیتی دیگر است.» وی همچنین خواستار مسلح و مجهز کردن بیشتر ارتش عراق به انواع مختلف سلاح شد.

العامری همچنین تأکید کرد: «ائتلاف الفتح بر ایجاد نهادهای امنیتی و نظامی و نیاز به ایجاد ارتش یکپارچه اصرار دارد و خواستار تبادل نقش میان سرویس‌های امنیتی است.» رهبر ائتلاف الفتح گفت: «عراق سرزمینی بکر است و مردم عراق به اراده‌ای قوی نیاز دارند تا بتوانند مشکلات خود را در همۀ زمینه‌ها حل و فصل کرده و بخش خصوصی و کشاورزی بسیار مهم را فعال کنند.»

منبع خبر: ایسنا

کلید واژه ها: عراق الفتح عراق ائتلاف الفتح عراق رهبر ائتلاف الفتح عراق امنیتی نهادهای امنیتی ائتلاف رهبر ائتلاف ائتلاف الفتح الفتح


نظر شما :