ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین حمایت می‌کند

ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین حمایت می‌کند

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۵ کد : ۶۲۰۶ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۸۸۷
ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین حمایت می‌کند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) در پی تعرض صهیونیست‌ها به اماکن مقدس مسلمانان در فلسطین اشغالی، با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در این در گفت‌وگوی تلفنی ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویاً محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آنچه در مسجد الاقصی به وقوع پیوست، نشاندهنده زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌ها است.

به گفته امیرعبداللهیان، بی‌تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف‌القدس را آفریدند، تاب آورد.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: در حالی که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان بر استمرار رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک خود با وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برای محکومیت و توقف اقدامات غاصبانه رژیم اشغالگر قدس تاکید و اقدام رژیم صهیونیستی در تعرض به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را از جمله آثار ناشایست عادی‌سازی روابط اندک کشورهای عربی - اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل خواند و اظهار داشت: باید از ملتی که قهرمانانه از کرامت و عزت امت اسلامی دفاع می‌کنند، حمایت کرد و نه از غاصبان قدس شریف و سرزمین مادری ملت فلسطین.

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا

کلید واژه ها: فلسطین اسلامی رژیم رژیم صهیونیستی مقاومت صهیونیستی خارجه امور خارجه وزیر امور خارجه


نظر شما :