انتخابات و انتخاب اصلح



آخرین بروزرسانی : ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
مرحله تولید : چاپ شده
خرید آنلاین کتاب

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کتاب انتخابات و انتخاب اصلح به قلم عباس چهاردولی و ابوالقاسم دل انگیز و به همت انتشارات همت دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در ۲۶۷ صفحه به چاپ رسده است. انتخابات و رفتار انتخاباتی ملت‌ها، بیانگر نوعی کنش و نگرش سیاسی آنان نسبت به مسئولین کشور است که با کارکردهای ساختاری زیرسیستم‌های اقتصادی و فرهنگی در سطح کلان نظام اجتماعی مشارکت دارند. همچنین انتخابات در واقع، یک نظرسنجی فراگیروملی ازکل شهروندان کشور است.

‌‌‌‌‌‌

برای مطالعه نسخه الکترونیک این کتاب می‌توانید به فروشگاه‌های الکترونیک کتاب طاقچه یا کتابراه مراجعه فرمائید.

‌‌‌‌‌‌‌

فصل اول: انتخابات از منظر اندیشمندان اسلامی

فصل دوم: علم وآگاهی در پدیده‌های سیاسی و فرایند انتخابات

فصل سوم: معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح

فصل چهارم: آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی و انتخابات

فصل پنجم: پیشنهادات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

انتخابات ریاست جمهوری دردوره‌های آینده انتخاباتی است که بعد از خیزش عظیم اسلامی و انقلاب‌های اخیر منطقه، بویژه شکست مثلث اتحاد سعودی-آمریکایی-صهیونیستی و داعش، ازاهمیت ویژه‌ای برخوردارخواهد بود، این خیزش‌ها‌ی منطقه‌ای و بین‌المللی بی‌تردید به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، پژواکی است از صدای ملت بزرگ ایران اسلامی، لذا از این منظر انتخابات آتی بسیار مهم وسرنوشت‌ساز برای ایران و حتی ملت‌های منطقه و جهان خواهد بود به همین‌جهت نیز بسیار موردتوجه دنیاست، این انتخابات می‌تواند بانمایش گذاشتن مدیریت کلان جامعه در امر انتخابات، الگویی شود برای کشورهایی مانند: مصر، تونس، لیبی، بحرین، عراق و حتی کشورها و ملل اروپایی همچنین کشورهایی که درآستانه تحول درونی هستند.

‌‌‌‌‌کمیت و کیفیت مشارکت انتخاباتی مردم می‌تواند میزان مقبولیت؛ کارآمدی نظام، سیاست‌ها و کارگزاران حکومتی را در حوزه‌های مختلف تأیید یا مورد سوال قرار دهد و به علت فقدان احزاب فراگیر و توانمند، عدم پایبندی کاندید‌ها با رویکرد قومی و قبیله‌ای به تعهدات و وعده‌های انتخاباتی خود، رفتار انتخابات مردم تبیین‌گر تقاضاها و خواسته‌ها سیاسی و اجتماعی آن‌ها می‌باشد که می‌تواند دیدگاه‌‌ها و نگرش‌های موجود را به کاندیدای نمایندگی تفهیم کند. ‌‌‌‌‌

ارسال با ایمیل: