طرح ریزی استراتژیک دفاعی

نظام مدیریت استراتژیک دفاعی (جلد اول)

میان رشته ای
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹ کد : ۸۵۲ کتاب
تعداد بازدید:۵۵۸
« نظام مدیریت استراتژیک دفاعی جلد۱» به قلم « حسن چگینی » به نگارش درآمده و توسط «مرکز انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی» منتشر شده است.

این کتاب درسه فصل و هرفصل ازچند بخش تشکیل شده است. فصل اول پیرامون کلیات، فصل دوم درمورد اطلاعات و شناخت استراتژیک و در فصل سوم در زمینه سیاست های ملی و طرح ریزی استراتژیک دفاعی بحث می کند.

بخشی ازمتن کتاب

جنگ دنباله سیاست با ابزارهای دیگر است و هدف نهایی جنگ، پیروزی درصحنه های نبرد جهت دستیابی به هدف های سیاسی است. بنابراین تصمیم گیری برای ورود به جنگ یا اجتناب از ورود به جنگ مستلزم ارزیابی و تجزیه و تحلیل وضعیت های سیاسی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، تکنولوژیک، جغرافیایی و نظامی کشور هدف و توجه کافی به عوامل متغیر محیط بین الملی به منظورهای ذیل است:

۱- تشخیص هدف ها، قابلیت ها، نیات و آسیب پذیری های کشور هدف

۲- آگاهی از نقاط ضعف و قوت، محدودیت منابع، امکانات خودی وتعیین تأثیراین عوامل بر قابلیت ها واستراتژی دفاعی کشور

در عصر متحول کنونی و در دنیای متحول‌تر فردا، تصمیم‌سازی عقلایی درباره هدف‌ها و سیاست‌های آینده و برقراری روابط و مناسبات سنجیده با دیگر دولت‌ها، مستلزم شناخت دقیق وضعیت جاری محیط بین‌الملل و محیط ملی و پیش‌بینی رویدادها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، تکنولوژیک و نظامی آینده جهان است.

علاقمندان به مطالعه این کتاب می‌توانند علاوه بر تهیه نسخه فیزیکی به فروشگاه‌های الکترونیک کتاب طاقچه و کتابراه مراجعه کنند.

«نظام مدیریت استراتژیک دفاعی جلد۱» به قلم «حسن چگینی» به نگارش درآمده و توسط «مرکز انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی» منتشر شده است.

برای مطالعه نسخه الکترونیک این کتاب می‌توانید به فروشگاه‌های الکترونیک کتاب طاقچه یا کتابراه مراجعه نمائید.

لینک مستقیم این کتاب در سایت طاقچه:

https://taaghche.com/book/65025

لینک مستقیم این کتاب در سایت کتابراه:

http://ketabrah.ir/go/b43244

‌‌

کلید واژه ها: نظام مدیریت استراتژیک دفاعی (جلد اول) کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی (جلد اول) خرید کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی (جلد اول) دانلود کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی (جلد اول) میان رشته ای حسن چگینی انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی انتشارات داعا


نظر شما :