توهین به مقدسات اسلامی اقدام منفعلانۀ غربی‌ها در مقابل گسترش روز افزون اسلام در جهان

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۶۳۲ تحلیل راهبردی
تعداد بازدید:۲۶۶۵
هتاکی و توهین به مقدسات اسلامی توسط برخی از افراد و جریان‌های غربی نمادی از تفکر ضد انسانی - الهی وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی است
توهین به مقدسات اسلامی اقدام منفعلانۀ غربی‌ها در مقابل گسترش روز افزون اسلام در جهان

جهان اسلام در روزها و ماه های اخیر با دو اقدام بسیار مشمئزکننده علیه قرآن کریم و ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) روبه رو بود که این اهانت نمادی از تفکر ضد انسانی - الهی غربی وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی است. توهین و جسارت به مقدسات اسلامی توسط افراد یا نشریه‌ای در غرب انجام می‌شود، اما این موضوع مرتبط با سیاست گذاران سلطه‌گر و صهیونیست‌های مؤثر در تحولات برخی کشورها در دنیای غرب است، چنانچه ماکرون، رئیس‌جمهور نابخرد فرانسه انتشار کاریکاتور موهن در نشریۀ «شارلی ابدو» را با نگاهی عوام فریبانه به آزادی بیان مرتبط دانست! او ضمن مخالفت با محکوم کردن اقدام موهن آن نشریه فکاهی گفت: «در جایگاهی نیستم که بتوانم علیه تصمیم نشریه برای انتشار کاریکاتورها حکم صادر کنم و مدعی شد کشورم از آزادی بیان و عقاید برخوردار است!!!»

بر این اساس می‌توان گفت این واکنش‌ها به مقدسات دینی بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان و حتی همۀ پیروان ادیان الهی به عنوان چراغ سبز سردمداران دولت‌های غربی برای هتاکان قلمداد می‌شود. وضع قوانین سخت‌گیرانه نسبت به مسلمانان، بدرفتاری، خشونت با مسلمانان، اقداماتِ سخت‌گیرانه و تبغیض آمیز علیه مسلمانان، اهانت به مقدسات اسلامی و … اگرچه نشان از ماهیت ضد الهی - انسانی مرتکبان چنین جنایاتی دارد، اما به نظر می‌رسد چنین مواضع و اقداماتی به تحولاتِ دهه‌های اخیر در جهان به ویژه دنیای غرب به نفع اسلام و امت اسلامی مرتبط است. دولت‌های غربی علاوه بر اعمال فشار بر مسلمانان، تحریم رویکرد اسلامی و تحریف آموزه‌های اسلامی را با شگردهای نابخردانه و هتاکانه در واکنش به شکست‌های پی در پی خود از جریان‌های واقعی اسلام گرا را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اگرچه در موارد متعدد اثبات شده است که آن‌ها نه تنها در این حرکت موفقیتی کسب نمی‌کنند، بلکه باعث شتاب اسلام گرایی در جهان می‌شوند.

حمایت سران آمریکا و برخی از کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری تروریستی برای ارائۀ چهره خشونت طلب از اسلام و مسلمانان، تقویت کشورهای مرتجع عربی و تعریف آن‌ها از این حکومت تحت عنوان حکومت اسلامی، ترویج بی بند و باری به بهانۀ تساهل و آزادی اجتماعی و … همگی با هدف تحریف آموزه‌های اسلامی و مقابله با چهرۀ انسانی و تأثیرگذار اسلام و مسلمانان دنبال می‌شود. مجموعه اقدامات سردمداران غرب علیه اسلام و مسلمانان و توطئه‌های صهیونیست‌های طراح و حمایت کنندۀ اسلام ستیز علیه مقدسات اسلامی نشان می‌دهد که گویی اراده‌ای پشت این ماجراها است تا اسلام ستیزی به صورت سیستماتیک دنبال شود. نگاهی گذرا به رشد اسلام گرایی در غرب و برآورد غربی‌ها دربارۀ میزان تغییر جمعیت ادیان که نشان می‌دهد مسلمانان در فاصلۀ سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ با بیش از ۷۰% سریع‌ترین رشد جمعیت را خواهند داشت حاکی از آن است که سران نظام سلطه از آینده وحشت دارند، به همین دلیل محوری، دست به اقدامات خارج از عقلانیت می‌زنند.

غربی‌ها امروزه با امواج، اعتراض‌ها علیه تبعیض نژادی و بی عدالتی در کشورهای خود روبه‌رو هستند، بر این اساس آن‌ها اقدامات سخیف و نفرت‌زا را برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت‌های جامعۀ خود و درگیر کردن آن‌ها با مسلمانان در دستور کار قرار داده‌اند تا با خیال باطل خود طوفانِ خود ساخته را به بیرون از عرصه قدرت و حاکمیت خود منتقل کرده و از شتاب اعتراض‌ها بکاهند. سردمداران کشورهای غربی چون؛ آمریکا و فرانسه با ایجاد استانداردهای دوگانه به‌رغم شعارهای فریبنده به ظاهر انسانی، روزی از طریق اسلام هراسی، روزی با برچسب تروریسم، روزی با اهانت به مقدسات اسلامی و … به دنبال نجات از مخمصه‌های ناشی از ظلم به بشریت هستند، اما با قطع و یقین می‌توان گفت این گونه اقدامات ناشی از ضعف و زبونی آن‌ها در مقابله استدلالی و عقلانی با پیام حیات بخش قرآن و پیامبر اعظم (ص) که وسیلۀ غیر قابل جایگزینی برای هدایت تمام بشریت هستند، می‌باشد و بر اساس وعدۀ قطعی خدا این نور مقدس هر روز فروزان‌تر خواهد شد اگرچه مشرکان، کفار و ستمگران عالم را خوش نیاید، از طرفی روشن است که اینگونه نقشه‌های شیطانی و اقدامات غیر انسانی دشمنان اسلام مانع تداوم حرکت مسئولانه و شتابان مسلمانان به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی که علائم آن در دهه‌های اخیر آشکار شده است و نجات مسلمانان، بلکه بشریت از چنگال مستکبران عالم را نوید می‌دهد نخواهد شد.

اندیشمندان عالم، پیروان ادیان الهی به ویژه صاحبنظران و علمای دین به این نکته توجه دارند که جسارت به قرآن کریم و اهانت به پیامبر اعظم (ص) از کینۀ شیطانی و فرهنگ دیو صفتانه و ضد نسانی برآمده است، بر این اساس همواره دانشمندان و علمای مسلمان بر تعامل و تعایش حکیمانه میان انسان‌ها به ویژه پیروان ادیان الهی و احترام به مقدسات تأکید نموده‌اند و اکنون که به برکت انقلاب اسلامی، ندای اسلام عزیز در دنیا طنین افکن شده و پرچم اسلام در آن به اهتزاز در آمده است صهیونیست‌ها و دست آموزان آن‌ها و افراد بی منطق و عقل ستیز در سایۀ توهمات شیطانی خود به جنگ با ارزش‌های الهی - انسانی برخاسته‌اند، اما از این حقیقت غافل‌اند که «وَ مَکروا و مَکَرَاللهُ و اللهُ خَیرُ الماکِرین» و «یُریدونَ لِیُطفِئُوا نورَ الله بِاَفواهِهِم وَالله مُتمُّ نوره و لَوکَرهَ الکافِرونَ». حقیقت این است که اقدامات دیوانه وار و ضد اسلامی افراد، گروه‌ها و جریان‌های افراطی اسلام ستیز در غرب که در بستر منطق آمریکایی شکل گرفته و آن‌ها با احساس خطر نسبت به ظهور تمدن اسلام و برهم خوردن نظم جهانی مورد نظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها چنین رویکردی را پیش گرفته‌اند ره به جایی نبرده و با حرکت شتابان تر مسلمانان در شکل‌دهی تمدن اسلامی روبه‌رو خواهند شد و مسلمانان با اراده بیشتری به تعمیق و ترویج معارف قرآنی خواهند پرداخت، زیرا نور پر فروغ قرآن و ساحت قدس پیامبر اعظم (ص) با جان و نفوس مسلمانان گره خورده است و این نور هرگز خاموش نمی‌شود.

قرآن کریم تنها کتاب ماندگار و بدون تحریف است که با بیان آشکار از پیامبران بزرگ چون: ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام یاد کرده و احترام به آنان را مورد توجه ویژه قرار داده است، بر این اساس است که همه پیروان ادیان الهی و همه دلسوزان بشری در جهان با چنین اقدامات موهنی مخالف بوده و آن را محکوم می‌کنند. واقعیت این است که رشد اسلام گرایی، گسترش پیام رحمت و مهربانی اسلام در بین مردم جهان و … دشمنان کینه توز اسلام و مسلمانان را برآن داشته است تا با زشت‌ترین روش‌ها به مقدسات توهین کنند، در حقیقت جریان شوم آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در مواجهه با گسترش فرهنگ برخاسته از مکتب سراسر نورانی اسلام در استیصال قرار گرفته و برای پیاده سازی طرح اسلام هراسی خود با تهدیدات و تحریف‌ها، تشکیل و تقویت گروهک‌های تروریستی به نام اسلام، اهانت به قرآن و ساحت پیامبر اعظم (ص)، مخدوش کردن چهرۀ اسلام را هدف قرار داده‌اند و این گونه اقدامات در کنار اقدامات سیاسی و نظامی و روانی چون تحریم، ترور، تطمیع تلاش دارد مسلمانان را از حرکت شتابان پیشرفت باز دارد و از پیام صلح و دوستی اسلام به قلب‌های آماده بشری جلوگیری نماید و متأسفانه این جریان شوم با بهره مندی از ظرفیت‌ها و منابع برخی از کشورهای اسلامی و همراهی و همکاری برخی از سران کشورهای اسلامی اهداف خود را دنبال می‌کنند. بر تمام مسلمانان و آزادی خواهان عالم است که با اتحاد، روشنگری و حرکت هوشمندانه و مسئولانه با این حرکات شوم مقابله کنند تا دشمن زبون و هتاک از کرده خود پشیمان شود. دشمنان اسلام با بهره‌گیری از تفرقه و خود باختگی بعضی از کشورهای عربی- اسلامی و سران سرسپرده که به دشمن اجازه حرمت شکنی می‌دهند، به قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) هتاکی می‌کنند.

وقتی دشمنان اسلام و امت اسلامی می‌بینند که حکام آل سعود، امارات و بحرین در برابر دشمنان اسلام سر خم می‌کنند، گردنبند رژیم صهیونیستی را بر گردن می‌آویزند و … احساس می‌کنند هتاکی و حرمت شکنی نمی‌تواند برای آن‌ها مشکل ایجاد کند. وقتی سران برخی کشورهای عربی دلارهای نفتی خود را در راستای تجهیز گروهک‌های تکفیری تروریستی مثل داعش صرف می‌کنند، در بین کشورهای اسلامی نسل کشی به راه می‌اندازند؛ دست دوستی به رژیم صهیونیستی دراز می‌کنند، همۀ توان خود را برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان به کار می‌گیرند، برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی تلاش می‌کنند و… به صورت طبیعی دشمنان اسلام و امت اسلامی را در هتاکی و توهین به مقدسات اسلامی جری می‌کنند، در این راستا باید گفت علاوه بر بغض و کینه استکبار و صهیونیسم بین المللی که باعث هتاکی آن‌ها نسبت به مقدسات مسلمانان می‌شود مسلمانان نماهای حاکم بر برخی سرزمین‌های اسلامی نیز زمینه ساز اهانت به قرآن و پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌شوند. اهانت بی شرمانه نشریۀ فرانسوی به پیامبر (ص) اگر چه مانع مجازات آن هتاکان نمی‌شود، اما این اقدامات مذبوحانه پیام روشنی هم دارد که آنها با اسلام زنده، پویا و اثرگذار روبه رو هستند. تاریخ گواهی می‌دهد که اگر قرار بود با هتاکی افراد پست و ناشایست از عظمت قرآن و پیامبر اعظم (ص) کم شود با گذشت ۱۴ قرن اینگونه حقیقت قرآن و نام بلند و پرآوازه پیامبر عظیم الشأن فراگیر نبود. برای مسلمانان و آزدگان جهان روشن است که اینگونه حرکات نابخردانه و زشت و هنجار شکن ایادی استکبار نمی‌تواند امواج توفنده اسلام خواهی و گرایش به معنویت و فطرت اسلامی را کم فروغ کرده و بر اقدامات غیر انسانی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان سرپوش بگذارد و بدون شک پیام احیاگر و انسان ساز اسلام بیش از پیش همچون خورشیدی تابان و روشنگر به گوش جهانیان خواهد رسید. صهیونیست‌ها و دولت‌هایی که زیر نفوذ صهیونیسم هستند می‌دانند که پیامبر اعظم (ص) الهام بخش امت اسلامی و آزادی خواهان عالم است، چون آنها از بیداری اسلامی می‌ترسند و از قدرت جمعیت بیش از یک میلیارد و هفصد میلیونی مسلمانان در سراسر عالم وحشت دارند به توهین و هتاکی روی می‌آورند. آن‌ها می‌دانند که پیامبر اعظم (ص) مهمترین عامل وحدت، کانون عشق و محبت دنیای اسلام است و دل‌های آحاد مسلمانان جهان به یاد و عشق آن نبی عظیم الشان طراوت و شادابی پیدا می‌کند، بر این اساس به رفتارهای غیر عقلانی و کینه توزانه روی می‌آوردند، اما حقیقت این است که دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرکتی ریشه دار در دنیای اسلام و فراتر از جوامع اسلامی آغاز شده است و همین حرکت به عزت و حیات امت اسلامی می‌انجامد. هدف هتاکان و توهین کنندگان به مقدسات اسلامی آن است که مسلمانان را از مسائل و تحولات دنیای اسلام غافل سازند و مقابله با اسلام و مسلمانان در جوامع مسیحی را تشدید کنند، بر این اساس امت اسلامی باید بازشناسی درس‌های پیامبر اعظم (ص)، معرفی چهرۀ حقیقی اسلام، وحدت حول وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) بر ضد دشمنان اسلام، بازگشت به عناصر و عوامل قدرت خود و اجتناب از درگیر سازی اسلام با مسیحیت و… را در دستور کار قرار دهند. اتحاد امت اسلامی و تقویت مقاومت اسلامی بر ضد حرکت‌های خیانت بار نظام سلطه با محوریت آمریکا و صهیونیسم بین الملل با تمرکز بر رژیم صهیونیستی تنها راه نجات مسلمانان و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور است که همگان باید در برنامه و اقدامات خود به آن توجه نمایند.

اگر چه پیرامون هتک قرآن کریم و توهین به ساحت قدس نبوی توسط برخی از افراد و جریان‌های وابسته به نظام استکبار و صهیونیسم بین‌المللی از حیث زمینه‌ها، دلایل و اهداف هتاکان و توهین کنندگان، هم چنین وظایف امت اسلامی به ویژه اندیشمندان و صاحبنظران نسبت به این هتاکی‌ها و توهین‌ها موضوعات گسترده‌ای وجود دارد، اما برخی از موضوعات مورد توجه عبارت اند از:

  1. اقدام بسیار موهن هتاکان علیه قرآن کریم و ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) نمادی از تفکر ضد انسانی - الهی غربی وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی است.
  2. اهانت به مقدسات اسلامی و … اگرچه نشان از ماهیت ضد الهی - انسانی مرتکبان چنین جنایاتی دارد، اما به نظر می‌رسد چنین مواضع و اقداماتی به تحولات دهه‌های اخیر در جهان به ویژه دنیای غرب به نفع اسلام و امت اسلامی مرتبط است.
  3. واکنش سران کشورهای غربی نسبت به هتاکی و توهین به مقدسات اسلامی نشان می‌دهد که مواضع آن‌ها چراغ سبز برای هتاکان قلمداد می‌شود.
  4. مواضع دولت‌های غربی نشانگر آن است که آن‌ها با شگردهای نابخردانه و هتاکانه در واکنش به شکست‌های پی در پی خود از جریان‌های واقعی اسلام گرا اقداماتی چون؛ اسلام هراسی، تحریف آموزه‌های اسلامی، هتک و توهین به مقدسات را مورد توجه قرار داده‌اند.
  5. حمایت سران آمریکا و برخی از کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری، ارائه چهره خشونت طلب از اسلام و مسلمانان، تقویت کشورهای مرتجع عربی، ترویج بی بندوباری به بهانۀ آزادی اجتماعی و … همگی با هدف مقابله با چهرۀ انسانی و تأثیر گذار اسلام و مسلمانان دنبال می‌شود.
  6. اهانت به پیامبر اعظم (ص) نشانۀ نهایت درماندگی و استیصال و عصبانیت غرب از نفوذ و گسترش اسلام و روحیۀ مقاومت در جهان است.
  7. رفتارهای هتاکانه و اهانت آمیز به اسلام نه تنها اقدامی از روی عقلانیت نیست، بلکه واکنشی منفعلانه در برابر پیروزی‌های اسلام و مسلمانان است.
  8. سران برخی کشورهای عربی که دلارهای نفتی خود را در راستای تجهیز گروهک‌های تکفیری تروریستی مثل داعش صرف می‌کنند، همزمان همۀ توان خود را برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته و برای تضعیف جبهۀ مقاومت اسلامی تلاش می‌کنند و … به صورت طبیعی دشمنان اسلام و امت اسلامی را در هتاکی و توهین به مقدسات اسلامی جری می‌کنند.
  9. علاوه بر بغض و کینۀ استکبار و صهیونیسم بین‌المللی که باعث هتاکی آنها نسبت به مقدسات مسلمانان می‌شود مسلمان نماهای حاکم بر برخی سرزمین‌های اسلامی نیز زمینه ساز اهانت به قرآن و پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌شوند.
  10. غربی‌ها امروزه در کشورهای خود با امواج، اعتراض‌ها علیه تبعیض نژادی و بی عدالتی روبه‌رو هستند، بر این اساس آن‌ها اقدامات سخیف و نفرت زا را برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت‌های جامعۀ خود و درگیر کردن آن‌ها با مسلمانان در دستور کار قرار داده‌اند.
  11. سردمداران کشورهای غربی چون؛ آمریکا و فرانسه به‌رغم شعارهای فریبنده به ظاهر انسانی، با اسلام هراسی، برچسب تروریسم، اهانت به مقدسات اسلامی و … به دنبال نجات از مخمصه‌های ناشی از ظلم به بشریت هستند.
  12. اکنون که به برکت انقلاب اسلامی ندای اسلام عزیز در دنیا طنین افکن شده و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز در آمده است صهیونیست‌ها و دست آموزان آن‌ها و افراد بی منطق و عقل ستیز در سایۀ توهمات شیطانی خود به جنگ با ارزش‌های الهی انسانی برخاسته‌اند.
  13. رشد اسلام گرایی، گسترش پیام رحمت و مهربانی اسلام در بین مردم جهان و … دشمنان کینه توز اسلام و مسلمانان را برآن داشته است تا با زشت‌ترین روش‌ها به مقدسات توهین کنند، در حقیقت جریان شوم آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در مواجهه با گسترش فرهنگ برخاسته از مکتب سراسر نورانی اسلام در استیصال قرار گرفته و برای پیاده سازی طرح اسلام هراسی خود در کنار تهدیدات و تحریف‌ها، تشکیل و تقویت گروهک‌های تروریستی به نام اسلام، اهانت به قرآن و ساحت پیامبر اعظم (ص)، مخدوش کردن چهرۀ اسلام را هدف قرار داده‌اند.
  14. هتاکی و توهین اخیر به قرآن و ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) برای انحراف اذهان از روند سریع عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی - اسلامی و رژیم صهیونیستی است، زیرا علنی کردن این روابط در جهت کاهش غیرت دینی در مسلمانان و برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین است.
  15. اگرچه همواره دشمنان تلاش کرده‌اند با روش‌های مختلف از جمله توهین به قرآن و پیامبر (ص) به اسلام ضربه بزنند، ولی غافل از اینکه همیشه نتیجۀ برعکس گرفته و با کار خود اسلام را سربلند تر می‌کنند.
  16. صهیونیست‌ها و دولت‌هایی که زیر نفوذ صهیونیسم هستند می‌دانند که پیامبر اعظم (ص) الهام بخش امت اسلامی و آزادی خواهان عالم مهمترین نقطۀ عامل وحدت، کانون عشق و محبت دنیای اسلام است و دل‌های آحاد مسلمانان جهان به یاد و عشق آن نبی عظیم الشان (ص) طراوت و شادابی پیدا می‌کند، بر این اساس به رفتارهای غیر عقلانی و کینه توزانه روی می‌آوردند.
  17. هدف هتاکان و توهین کنندگان به مقدسات اسلامی آن است که مسلمانان را از مسائل و تحولات دنیای اسلام غافل سازند و مقابله با اسلام و مسلمانان در جوامع مسیحی را تشدید کنند.
  18. تاریخ گواهی می‌دهد که اگر قرار بود با هتاکی افراد پست و ناشایست از عظمت قرآن و پیامبر اعظم (ص) کم شود با گذشت ۱۴ قرن اینگونه حقیقت قرآن و نام بلند و پرآوازه پیامبر عظیم الشان (ص) فراگیر نبود.
  19. برای مسلمانان و آزدگان جهان روشن است که اینگونه حرکات نابخردانه و زشت ایادی استکبار نمی‌تواند امواج توفندۀ اسلام خواهی و گرایش به معنویت و فطرت اسلامی را کم فروغ کرده و بر اقدامات غیر انسانی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان سرپوش بگذارد.
  20. اینگونه نقشه‌های شیطانی و اقدامات غیر انسانی دشمنان اسلام مانع تداوم حرکت مسئولانه و شتابان مسلمانان به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی که علایم آن در دهه‌های اخیر آشکار شده است و نجات مسلمانان، بلکه بشریت از چنگال مستکبران عالم را نوید می‌دهد، نخواهد شد.
  21. بر تمام مسلمانان و آزادی خواهان عالم است که با اتحاد، روشنگری و حرکت هوشمندانه و مسئولانه با این حرکات شوم مقابله کنند تا دشمن زبون و هتاک از کرده خود پشیمان شود. امت اسلامی باید بازشناسی درس‌های پیامبر اعظم (ص)، معرفی چهرۀ حقیقی اسلام، وحدت حول وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) بر ضد دشمنان اسلام، بازگشت به عناصر و عوامل قدرت خود، پرهیز از اختلافات درونی و اجتناب از درگیر سازی اسلام با مسیحیت و … را در دستور کار قرار دهند.
  22. اتحاد امت اسلامی و تقویت مقاومت اسلامی بر ضد حرکت‌های خیانت بار نظام سلطه با محوریت آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل با تمرکز بر رژیم صهیونیستی، تنها راه نجات مسلمانان و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور است.
  23. مسئولیت تمام مؤثرین جهان اسلام و هدایتگران افکار عمومی اقتضا دارد ضمن ایستادن در برابر هرگونه بی احترامی به مقدسات اسلامی سمتِ سوی اصلی مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی را بیش از پیش نمایان سازند که همچنان فلسطین مسئلۀ اصلی جهان اسلام است.
  24. یادآوری این نکته مهم ضروری است که جامعۀ اسلامی به خواست خدا و بر اساس وعده‌های تخلف ناپذیر الهی در تمام فتنه‌ها و توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

در نهایت باید گفت که هتاکی و توهین به مقدسات اسلامی توسط برخی از افراد و جریان‌های غربی نمادی از تفکر ضد انسانی - الهیِ وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی است، زیرا واکنش برخی سران کشورهای غربی در توهین به مقدسات دینی به عنوان چراغ سبز آن‌ها برای هتاکان قلمداد می‌شود. اهانت به مقدسات اسلامی اگرچه نشان از ماهیتِ ضد الهی مرتکبانِ چنین جنایاتی دارد، اما چنین مواضعی با تحولات دهه‌های اخیر جهان به ویژه دنیای غرب به نفع اسلام و امت اسلامی مرتبط است، این گونه اقدامات با هدف تحریفِ آموزه‌های اسلامی و مقابله با چهرۀ انسانی و تأثیرگذار اسلام و مسلمانان دنبال می‌شود. در حقیقت رشد اسلام گرایی، گسترش پیام رحمت و مهربانی اسلام در بین مردم جهان، دشمنان کینه توز اسلام و مسلمانان را بر آن داشته است تا با زشت‌ترین روش‌ها به مقدسات اسلامی توهین کنند، سران کشورهای غربی به‌رغم شعارهای فریبندۀ به ظاهر انسانی از طریق اسلام هراسی، اهانت به مقدسات اسلامی و … به دنبال نجات از تنگناهای ناشی از ظلم به بشریت هستند، اما اینگونه نقشه‌های شیطانی و اقدامات غیر انسانی مانع تداوم حرکتِ مسئولانه و شتابان مسلمانان به سمت ایجاد تمدن اسلامی نخواهد شد. با توجه به اینکه قرآن کریم و ساحت قدس نبوی مهمترین و محوری ترین عامل وحدت هستند دشمنان کینه توز اسلام به رفتارهای غیر عقلانی روی آورده‌اند.

بر این اساس امت اسلامی به ویژه صاحبنظران و اندیشمندان دنیای اسلام باید با راهکارهایی مانند: بازشناسی درس‌های پیامبر اعظم (ص)، معرفی چهرۀ حقیقی اسلام، وحدت حول وجود مقدس پیامبر اعظم (ص)، بازگشت به عناصر و عوامل قدرت درونی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف؛ به مقابله با دشمنان اسلام برخیزند تا ضمن خنثی سازی توطئه‌های دشمنان از تهدیدات پیش رو فرصت سازی کنند و ضمن تقویت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی در محیط منطقه‌ای و جهانی بر اقتدار امت اسلامی بیفزایند.

منبع تحلیل: دفتر مکتب و اندیشه دفاعی - امنیتی دانشگاه

توضیح: «گزارشات و تحلیل‌های راهبردی ارائه شده از منابع معتبر داخلی و خارجی صرفاً برای آشنایی و تنویر افکار نخبگان و مدیران راهبردی کشور با تحلیل‌های راهبردی روزآمد بوده و لزوماً منطبق با دیدگاه‌ها و نظرات دانشگاه عالی دفاع ملی نمی‌باشد.»

کلید واژه ها: غرب اسلام ماکرون فرانسه


( ۳ )

نظر شما :