اعتماد به آمریکا از اقدام ناشی می‌‌شود، نه حرف

تعداد بازدید:۱۵۸۱
اعتماد به آمریکا از اقدام ناشی می‌‌شود، نه حرف

«محمد علی الحوثی»، رئیس شورای عالی انقلاب یمن روز جمعه (۲۲ اسفند ۱۳۹۹) در مصاحبه با شبکۀ خبری CNN گفت که این جنبش تمایل دارد که به میز مذاکره بیاید اما نخست خواستار آن است که شاهد اقدام بیشتری از سوی دولت آمریکا باشد.

این مقام جنبش انصارالله که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مصاحبه می‌کرد، اعلام کرد: «اول از همه، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، شریکی در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بوده و در آن زمان، آن‌ها اعلام کردند که به ائتلاف علیه کشور ما می‌پیوندند.» وی اضافه کرد: «آن‌ها همچنین به ائتلاف برای ادامه کشتار در کشورمان چراغ سبز نشان داده و با آن موافقت کردند.»

الحوثی گفت: «اعتماد به وسیلۀ اقدامات و نه کلمات ایجاد می‌شود. اعتماد باید با تصمیم‌گیری حاصل شود. تاکنون ما شاهد هیچگونه تصمیمات قاطعی نبوده‌ایم.» پیشروی اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب به منظور ریشه‌کنی تروریسم از این منطقۀ راهبردی در یمن و به موازات آن تشدید پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای یمنی به اهدافِ ائتلاف متجاوز در خاک عربستان سعودی، با غافلگیری طرف‌های آمریکایی و اروپایی و حامیان آشکار و پنهان شش سال تجاوز به یمن شده است.

دولت نجات ملی یمن بر لزوم رفع محاصره و توقف حملات ائتلاف سعودی علیه یمن قبل از ورود به هرگونه مذاکره‌ای برای توقف جنگ تأکید دارد. از سوی دیگر کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا بامداد روز جمعه (۲۲ اسفند ۱۳۹۹) در بیانیه‌ای از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواستند تا عملیات آزادسازی مأرب را متوقف کنند. وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «دولت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، پادشاهی متحده و ایالات متحده آمریکا، حملۀ ادامه‌دار حوثی‌ها به شهر مأرب و حملات علیه عربستان سعودی را که موجب تنش آفرینی گسترده می‌شود، را محکوم می‌کنند.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: اعتماد به آمریکا آمریکا محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن یمن شبکۀ خبری CNN دولت آمریکا


نظر شما :