هیچ ضرب‌الاجلی برای احیای برجام وجود ندارد

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۳۱۴۳ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۷۳
هیچ ضرب‌الاجلی برای احیای برجام وجود ندارد

«سرگئی ریابکوف»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) در یک نشست خبری تعیین هرگونه ضرب‌الاجل برای احیای برجام را رد کرد.

ریابکوف در این خصوص به خبرنگاران گفت: «هیچ ضرب‌الاجلی برای احیای برجام وجود ندارد زیرا چنین کاری؛ تعیین ضرب‌الاجل غیرسازنده است.» معاون وزیر امور خارجه روسیه دربارۀ گفت‌وگوهای چندجانبه برای احیای برجام نیز اظهار داشت: «ما بی‌صبرانه منتظر آغاز گفت‌وگوهای کارشناسی هستیم که البته به صورت غیرمستقیم برگزار خواهد شد. ما امیدواریم که در نتیجۀ این تلاش‌ها، شرایط برای حل و فصل مسائل مربوط به اجرای تعهدات هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌هایی که مدت‌هاست علیه این کشور وجود داشته و به ویژه با خروج یکجانبه آمریکا از برجام شدت یافته است، فراهم شود.»

وی در خصوص عدم تمایل ایران به گفت‌وگو با آمریکا تصریح کرد: «ما به تصمیم طرف ایرانی احترام می‌گزاریم. روسیه بدون شک از ایده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر برگزاری نشست‌های غیررسمی میان همۀ اعضای برجام و ایالات متحده حمایت می‌کند؛ اما از آنجا که تهران تصمیم متفاوتی اتخاذ کرده است، ما در قالب گفت‌وگوهای غیرمستقیم با یکدیگر همکاری خواهیم کرد، این راهکاری است که همه طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها با آن موافقت کرده‌اند.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: سرگئی ریابکوف معاون سیاسی وزیر امور خارجه روسیه ضرب‌الاجل احیای برجام


نظر شما :