برتری‌های عملیاتی ناوشکن «دنا»/ روند ساخت ناوشکن‌های جدید ادامه دارد

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۶ کد : ۳۸۲۶ اخبار دفاعی اخبار نیروهای مسلح اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۲۷
برتری‌های عملیاتی ناوشکن «دنا»/ روند ساخت ناوشکن‌های جدید ادامه دارد

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی د ر روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، با اشاره به الحاق ناوشکن «دنا» و ناو مین شکار «شاهین» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن تولیدشده و ارتقا یافته از کلاس ناوشکن جماران است که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته و پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت این ناوشکن که اخیراً به نیروی دریایی الحاق شد، چند سال به طول انجامید، گفت: از ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ که فرمانده معظم کل قوا جهت الحاق ناوشکن «جماران» به بندرعباس تشریف آوردند، ایشان تدبیر فرمودند که روند ساخت ناوشکن‌های جدیدتر باید ادامه یابد و به مرور زمان تولید شود تا نیازمندی‌ها به ناوشکن در نیروی دریایی تأمین شود و ما دیگر دست نیاز به سوی سایرین دراز نکنیم؛ خوشبختانه امروز به دست توانمند متخصصان داخلی، چهارمین فروند از شناور کلاس جماران ساخته شده و مأموریت خود را آغاز کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه طبیعتاً هر یک از ناوشکن‌های ساخته شده نسبت به نمونه قبلی برتر‌ی‌هایی دارد، افزود: این ناوشکن نیز در حوزه سرعت و قدرت پیشران، سلاح و سامانه، سامانه راداری و سونار، ارتباطات، شعاع عملیاتی و پذیرش بالگرد و… نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برتری‌هایی است.

امیر سیاری عنوان کرد: تمامی اقداماتی که ما در راستای ارتقای توان دفاعی انجام می‌دهیم در جهت برقرای امنیت است و پیام صلح و دوستی را برای کشورهای منطقه در بر دارد. ما با این امکاناتی که امروز تولید می‌کنیم و با افزایش توان دفاعی خود، این پیام را به دنیا مخابره می‌کنیم که می‌توانیم به خوبی از خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند که متعلق به ملت‌های منطقه است، دفاع کنیم و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای در منطقه نیست.

وی سپس در خصوص ناو مین‌شکار شاهین گفت: ناو شاهین برای نخستین بار و به همت متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع ساخته شده است و از توانمندی مقابله با مین در عرصه دریاها برخوردار است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع مقدس

کلید واژه ها: ناوشکن ساخت ناوشکن دریایی نیروی دریایی نیروی دفاع ارتش کننده ارتش هماهنگ کننده ارتش معاون هماهنگ کننده ارتش


نظر شما :