حزب‌الله می‌تواند روزانه ۲۵۰۰ موشک به سوی ما شلیک کند

۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۵ کد : ۵۰۷۳ اخبار امنیتی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۸۸۸
حزب‌الله می‌تواند روزانه ۲۵۰۰ موشک به سوی ما شلیک کند

«اوری گوردین»، فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۰) در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که در صورت درگیری با حزب‌الله لبنان، این رژیم با مشکل بزرگ شلیک ۲۵۰۰ موشک به سوی عمق اراضی اشغالی مواجه خواهد بود. فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه در هرگونه درگیری جدید با حزب‌الله لبنان، روزانه ۲۵۰۰ موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک خواهد شد، اذعان کرد که افکار عمومی در رژیم صهیونیستی آمادگی مواجهه با این امر را ندارد.

وی افزود: «من معتقدم که «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان از توانایی‌ها ما آگاه است و شکی نیست که دشمنان ما توانایی‌های اصلی‌ای دارند که متوجه نقاط ضعف ما نیز می‌شود.» به نوشتۀ روزنامه رأی الیوم، این گفت‌وگوی ویژه با ژنرال گوردین پس از پایان رزمایش بزرگ سراسری در جبهه داخلی که طی آن تل‌آویو، سناریوهای امنیتی در منطقۀ شمالی را مورد بررسی قرار داد، صورت گرفته است. این رزمایش یکشنبه هفتۀ پیش آغاز شد و تا جمعه ادامه داشت.

این ژنرال صهیونیست در پاسخ به یک سؤال ادعا کرد: «جمهوری اسلامی ایران اگر نگوییم یک تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی است، باید بگوییم که یکی از تهدیدها است و آرام نمی‌گیرد. ما همیشه در همۀ زمینه‌ها برای بهبود دفاع و همچنین جلوگیری از توانمندی‌های طرف مقابل کار می‌کنیم.» فرمانده جبهۀ داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه اذعان داشت که مردم رژیم صهیونیستی آمادگی کافی برای مواجه شدن با سناریوی نبرد در جبهه شمالی را ندارند و گفت: «مطمئن نیستم که افکار عمومی رژیم صهیونیستی بفهمد چه اتفاقی می‌افتد یا چه اتفاقی خواهد افتاد، اگر روزی یک نبرد در شمال آغاز شود. روزانه ۲۵۰۰ موشک، که برخی دقیق به هدف اصابت می‌کنند و برخی در عمق مناطق مسکونی در جبهۀ داخلی رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد، شلیک خواهد شد. این یک حمله بسیار بزرگ خواهد بود.»

گوردین با اشاره به شکاف‌های ایمن‌سازی که باعث ایجاد نگرانی برای این نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی و شاخه‌های آن می‌شود، گفت: «شکاف‌های ایمن‌سازی وجود دارد و در سال‌های طولانی آینده نیز خلأهای زیادی در استحکام‌سازی وجود خواهد داشت و نقش ما کمک به شهروندان در مقابل این شکاف‌ها و اقدام به صورتی صحیح است.»

وی چند هفته پیش در گفت‌وگو با فرانس پرس نیز تصریح کرده بود که در صورتی که درگیری با حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی باید منتظر شلیک ۲۰۰۰ موشک در روز به سوی سرزمین‌های اشغالی باشد. این ژنرال صهیونیست افزود: «شهرهای تل‌آویو و اسدود در جنوب در جنگ اخیر با نوار غزه شاهد بیشترین شلیک موشک از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی بوده‌اند. در صورتی که درگیری یا جنگی با حزب‌الله روی دهد، انتظار داریم که هر روز دست‌کم پنج برابر، موشک از لبنان به سوی رژیم صهیونیستی شلیک شود.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: رژیم لبنان رژیم رژیم صهیونیستی صهیونیستی موشک ۲۵۰۰ موشک شلیک داخلی جبهه داخلی لبنان


نظر شما :