سردار سلیمانی افتخار جهان اسلام است

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۹ کد : ۵۵۰۷ اخبار دفاعی اخبار نیروهای مسلح اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۱۶
سردار سلیمانی افتخار جهان اسلام است

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده»، جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگاران دربارۀ ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج سلیمانی اظهار داشت: «به واقع شخصیت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به گونه‌ای بود که می‌توان گفت ایشان افتخار ایران و همۀ ملت‌های آزاده جهان محسوب می‌شود. خدمات سپهبد سلیمانی در دنیای اسلام و در راستای ایجاد اتحاد میان گروه‌های مقاومت و صف‌بندی که در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی ایجاد کرد، قابل توجه و تأمل است.»

وی افزود: «سردار سلیمانی فردی عملگرا بود. تواضع، قاطعیت، اخلاص و درایت شهید در میدان سیاست و نظامی‌گری از جمله ویژگی‌هایی بارز سردار سلیمانی بود که سبب شد او برای همیشه در دل‌ها جای بگیرد.» امیر نصیرزاده خاطر نشان کرد: «تاریخ اقدامات شایان سردار سلیمانی را از یاد نخواهد برد. سردار سلیمانی منشأ خدمات بسیار ارزشمند و نابی برای جهان اسلام بود و قطعاً فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند او در تاریخ جهان اسلام و حافظۀ تاریخی ملت ایران ماندگار خواهد بود.»

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ارتباط سردار سلیمانی با نیروی هوایی ارتش، ویژه بود، گفت: «نیروی هوایی کمک‌های شایانی را در پشتیبانی از جبهۀ مقاومت انجام می‌داد؛ لذا این اقدامات سبب تعامل بیشتر سردار سلیمانی با نیروی هوایی ارتش بود. او به سبب این اقدامات، با خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی ارتش ارتباط نزدیکی داشت و همواره جهت هماهنگی، تعامل و مشاوره دادن در نیروی هوایی حضور می‌یافت.» امیر نصیرزاده ادامه داد: «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بی تردید از سرداران قهرمان، شجاع و مبتکر سپاه اسلام و خاری در چشم دشمنان بود که در نهایت با اقدام تروریستی شقی‌ترین افراد به شهادت رسید. او متعلق به این دنیای فانی نبود و خود آن بزرگوار نیز بار‌ها به استقبال شهادت رفته بود. رهبر معظم انقلاب نیز او را شهید زنده نامیده و برای شهادت این سردار بزرگ دعا کرده بودند.»

وی عنوان کرد: «رسالت بزرگ فرمانده رشید اسلام با پیام سرخ شهادت تکمیل شد و اینک همۀ سربازان این سرزمین و رزمندگان جبهۀ مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام، فارغ از رنگ لباس و چهره و گویش، سلیمانی‌هایی هستند که در مسیر زمینه‌سازی ظهور منجی منتقم گام بر می‌دارند.» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، اخلاق مداری را از صفات بارز سردار سلیمانی برشمرد و گفت: «او به تمامی مردم ایران به شدت عشق می‌ورزید و مردم شریف و قدرشناس نیز عاشق این سردار رشید اسلام بودند که این عشق و علاقه خود را در تشییع تاریخی پیکر پاک شهید سلیمانی به منصه ظهور گذاشتند.»

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: سلیمانی سردار سلیمانی سردار اسلام جهان اسلام شهید نیروی نیروی هوایی نیروی هوایی ارتش هوایی


( ۲ )

نظر شما :