دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی است

دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی است

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۴ کد : ۶۲۵۴ اخبار ملی اخبار اصلی اخبار اجتماعی
تعداد بازدید:۱۰۶۷
دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح روز (سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین سالروز ارتش و عرض تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: در طول دو هفته گذشته دولت مصوبات متعددی داشت که از جمله آنها پنج آئین نامه تکلیفی پیرامون بودجه ۱۴۰۱ بود. الحمدلله فرایند نگارش بیش از ۴۶ آئین نامه با سرعت در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم به صورت مستمر شاهد مقررات و آئین نامه‌های بودجه‌ای باشیم.

وی عنوان کرد: طرح‌های وزارت اقتصاد و دارایی و مباحث پیرامون جرایم مالیاتی و درآمدهای مالیاتی در دستور کار است و دولت درصدد تقویت اشتغال و کارآفرینی در راستای شعار سال جاری است. طرح‌های بسیاری در این راستا در حال تدوین است. طرح وزارت بهداشت نیز تدوین شده و در کمیسیون تخصصی دولت با قید فوریت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سخنگوی دولت بیان کرد: طی دو هفته گذشته به مناسبت ماه رمضان دیدارهای پر برکتی با اقشار مختلف مردم و صنوف مختلف داشتند. دیدارهایی صریح و شفاف با گفتگوهای چهره به چهره بوده و همه مطالب مورد نظر عزیزان مطرح شده است. بهادری جهرمی گفت: برگزاری جلسات روی زمین مانده شوراهای عالی از دیگر اقدامات دولت است. شورای عالی حج و زیارت پس از مدت‌ها تشکیل جلسه داده است. سفر استانی آتی رئیس جمهور هم به مقصد قزوین طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد. وی اضافه کرد: ارزیابی عملکرد مدیران در دستور کار جاری دولت همیشه بوده و هست. ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید تقدیم مدیران شده است تا از عملکرد خود آگاه باشند. سخنگوی دولت در رابطه با سخن رئیس جمهور پیرامون شناسایی عوامل پشت پرده گرانی و تورم گفت: عوامل گرامی و تورم که مشخص است. برای مثال حجم نقدینگی‌ای که به دولت به ارث رسید آثار بسیاری در تورم دارد. بودجه ۱۴۰۱ نیز طبیعتاً احکامی دارد که تورم بر جای می‌گذارد. احکام متعدد دیگری در همین بودجه وجود دارد که آثار تورمی دارد. کسری بودجه سابق نیز بلند مدت است و نیازمند تدابیر برای حل اثرات است. در جلسه رئیس جمهور گزارشی در خصوص مسأله خاصی به صورت خاص در بازار میوه و تره بار ارائه شد و در واکنش به همان گزارش رئیس‌جمهور دستگاه‌های نظارتی را مکلف به شناسایی این عامل اخیر کردند.

بهادری جهرمی در رابطه با برنامه دولت برای جابجایی مدیران قبلی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بارها در مورد تعیین تکلیف بانیان وضع موجود صحبت کردند. حل مشکلات مردم در گروی عدم حضور همین بانیان وضع موجود است. روز گذشته تعیین شد جلسه‌ای برگزار شود تا مسئولانی که تعیین تکلیف نشدند، وضعیتشان مشخص شود.

وی در رابطه با اقدامات دولت پیرامون پروژه میانکاله و روی زمین ماندن فرمان رئیس جمهور گفت: فرمان رئیس جمهور بر زمین نمانده و پس از صدور مورد توجه قرار گرفت. پروژه بلافاصله پس از فرمان رئیس جمهور متوقف شده است و کسی حق انجام پروژه بدون اخذ مجوز قانونی را نخواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: دولت سخنگوی دولت جمهور رئیس جمهور فرمان رئیس جمهور رئیس فرمان رئیس بودجه پیرامون مدیران


نظر شما :