درگیری بین شیعیان رخ نخواهد داد

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۵۱۱۹ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۳۹۷
درگیری بین شیعیان رخ نخواهد داد

«هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق، روز شنبه (۲۲ آبان ۱۴۰۰)، در سومین نمایشگاه هنری مرکز فرهنگی شهید «ابومهدی المهندس» و گرامیداشت شهداء که تحت عنوان سفر زیبا به محضر عشق برپا شد، سخنرانی کرد.

وی با تمجید از فداکاری‌های شهدای عراق در راه دین و وطن و حیثیت کشور در خصوص تحولات سیاسی و میدانی جاری در عراق گفت: «ما دخالت رژیم صهیونیستی در تقلب در انتخابات را بعید نمی‌دانیم. تقلب انتخاباتی عراق سایبری بود و هدف از آن کشاندن کشور به هرج و مرج بود.» وی در آغاز این سخنرانی گفت: «ما در راه دین و وطن و ناموس فداکاری کردیم و به این فداکاری ادامه خواهیم داد. خون شهدا، ایمان راسخ و ارادۀ استوار، شاخ تروریسم شکسته شد.»

رئیس ائتلاف الفتح با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با داعش گفت: «برخی دربارۀ نقش الحشدالشعبی خود را به فراموشی می‌زنند اما این سازمان سوپاپ اطمینان کشور است.» العامری ضمن حمایت از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر کشور گفت: «سردرگمی به وجود آمده در جریان رأی‌گیری گواه ناتوانی کمیساریای عالی انتخابات در برگزاری انتخاباتی شفاف است. از روز نخست ما دربارۀ کار این کمیساریا تردید داشتیم و به همین دلیل خواستار عقد قرارداد با یک شرکت بررسی کننده امور شدیم.»

وی افزود: «در روز رأی‌گیری، ۳۶۰۰ دستگاه از کار افتاده بود. تظاهرات کنونی در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر علیه طرف‌های پیروز در انتخابات نیست، بلکه علیه کمیساریای انتخابات به دلیل ناکامی و شکستش در ادارۀ فرایند انتخابات است. تقلب در این انتخابات سایبری بود و هدف آن، کشاندن عراق به تونلی تاریک بود و ما دخالت رژیم صهیونیستی در این امر را بعید نمی‌دانیم.» رئیس ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که تجاوز به تظاهرات کنندگان معترض به نتایح انتخابات، مردود است و باید طرفی که دستور این حملات را صادر کرده، شناسایی و معرفی شود. تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات، مسالمت‌آمیز است و خلاف حقی که در قانون اساسی به آن اذعان شده، نیست.

وی افزود: «سازمان ملل در کار کمیساریا دخالت داشت و نقش آن بسیار بد بود. هیچ درگیری شیعی - شیعی روی نخواهد داد هرچند کسانی هستند که پول هزینه می‌کنند، تا این امر را محقق سازند.» رئیس ائتلاف الفتح تصریح کرد که برخی برای به راه انداختن درگیری میان شیعیان هزینه می‌کنند، اما این امر تا زمانی که مرجعیت دینی و آیت‌الله سیستانی حضور دارد، محقق نخواهد شد و رهبران شیعی نیز عاقل‌تر، داناتر و منطقی‌تر از این هستند که به این دام بیافتند و ما نیز اطمینان می‌دهیم که به این مسیر وارد نخواهیم شد.

العامری در خصوص موضوع سوء قصد به جان «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق و حمله به منزل او، گفت: «هرکس که به منزل نخست‌وزیر حمله کرده، باید بازخواست شود. این حمله کاملاً مردود و محکوم است و باید در خصوص هدف قرار گرفتن منزل الکاظمی تحقیق شود و عاملان آن بازخواست و به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.» وی ادامه داد: «باید تحقیق شود آیا واقعاً چنین حمله‌ای صورت گرفته یا خیر؟ آیا حمله پهپادی بوده یا خیر؟ من هادی العامری سخت گیرترین فرد در خصوص شناسایی عاملان این اقدام، هرکس که می‌خواهد باشد و تحویل آن‌ها به دستگاه قضایی هستم.»

این سیاستمدار عراقی افزود: «نخست‌وزیری، یک پست مختص شیعیان عراق است و هیچ شیعه عاقلی به آن حمله نمی‌کند اما شاید دشمنان این کار را کرده باشند به همین دلیل است که بر ضرورت تحقیق در خصوص این موضوع اصرار می‌ورزیم.»

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: انتخابات نتایج انتخابات عراق حمله خصوص رئیس رئیس ائتلاف رئیس ائتلاف الفتح ائتلاف ائتلاف الفتح


نظر شما :