نزول ۶.۶ درصدی اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ در پی شیوع کرونا

تعداد بازدید:۱۲۱۰
نزول ۶.۶ درصدی اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ در پی شیوع کرونا

صندوق بین‌المللی پول ( IMF [1]) روز شنبه (28 تیر 1399) در جدیدترین گزارش خود از کوچک شدنِ 6.6 درصدیِ اقتصاد آمریکا در سال 2020 (سال 1399) در پی شیوع بیماری کووید-19 خبر داد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برایِ مهار آن، ۶.۶ درصد نزول را تجربه کند.

این پیش‌بینی خوشبینانه است چرا که صندوق بین‌المللی پول در گزارشِ ماه ژوئیه (خرداد ماه سال ۱۳۹۹) خود از نزول ۸ درصدی اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ خبر داده بود. بنا بر این گزارش، اوجگیری مجدد موارد ابتلا به بیماری کووید -۱۹، اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند. اقتصاد آمریکا در ماه‌هایِ مارس و آوریل به دلیل مقابله با شیوع کووید -۱۹ عملاً به حالت تعطیل درآمد. اقتصاد این کشور در ۳ ماه نخستِ سال ۲۰۲۰، ۵ درصد نزول را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌هایِ آوریل تا ژوئن (۳ ماهِ دوم سال)، ۳۵ درصد نزول را تجربه کند که یک رکورد محسوب می‌شود.

در ماه آوریل (فروردین ماه سال ۱۳۹۹)، ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در آمریکا حذف شد اما در ماه‌های مه و ژوئن و همزمان با بازگشایی نسبیِ کسب و کارها در ایالت‌های مختلف آمریکا، ۷.۵ میلیون شغلِ از دست‌رفته بازیابی شد. ولی از ابتدای ماه ژوئن؛ حدود ۴۰ روز پیش، موج دوم شیوع کووید -۱۹ در آمریکا به خصوص در جنوب و غرب این کشور آغاز شد و بهبود شرایط اقتصادی را با اشکال مواجه کرد.

منبع خبر: شبکه العالم

 

[۱] International Monetary Fund

‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: صندوق بین المللی پول آمریکا


نظر شما :