حملات دردناک علیه متجاوزان را ادامه می‌دهیم

تعداد بازدید:۱۲۵۰
حملات دردناک علیه متجاوزان را ادامه می‌دهیم

«مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه پنجشنبه (۹ مرداد ۱۳۹۹) ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم یمن، امتِ عربی و اسلامی، به مسائل مختلفی ازجمله تجاوزِ ائتلاف سعودی، ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران و تحولات اخیر در مرزهای جنوبی لبنان پرداخت.

وی تأسف خود را از دشوار شدن فریضۀ حج در مقطع کنونی برای غالب مسلمانان ابراز داشت و تأکید کرد که رژیم سعودی حج را به مسئله‌ای سیاست‌زده و مطابقِ میل خود مبدل کرده و از این مسئله به عنوان ابزاری برای اخاذی از آن دسته کشورهای اسلامی بهره می‌گیرد که در طرح‌هایِ فتنه‌انگیزانه و خونین این رژیم پا به پای آن‌ها حرکت نمی‌کنند. المشاط در ادامه با اشاره به مسئلۀ برگزاری محدود حج امسال (سال ۱۳۹۹)، و این اقدام سعودی را جنایت خواند و تأکید کرد که مسلمانان باید رژیم سعودی را به خاطر این موضوع بازخواست کنند.

وی همچنین گفت از حکمت به دور است که جهان اسلام در قبالِ استبداد رژیم سعودی و سو مدیریت حج سکوت اختیار کند. المشاط در ادامه با اشاره به مسئلۀ مذاکرات، تأکید کرد که سازمان ملل متحد در انجام امور مرتبط با یمن در بسیاری از موارد از متجاوزان و محاصرۀ یمن جانبداری کرده است.

المشاط همچنین با اشاره به استان‌هایِ اشغالی یمن، اعلام کرد که این دلیلی کافی بر مقاصدِ حقیقی متجاوزان است که بنا دارند کشور یمن را تحت اشغال خود درآورند و آن را میان خود تقسیم کنند. وی همچنین تأکید کرد که یمن تا زمان آزادی تمام خاکش دست روی دست نخواهد گذاشت و با این اقدامات مقابله خواهد کرد. رئیس شورای سیاسی عالی یمن همچنین تأکید کرد که این کشور، سرقت درآمدهای حاصل از فروش منابع خود به دستِ عده‌ای افراد خائن و مزدور را نمی‌پذیرد.

المشاط در ادامه تأکید کرد: «تا زمانِ توقف تجاوزها و رفع محاصره، حملات دردناک خود را در تمام سطوح در عمقِ خاک متجاوزان ادامه خواهیم داد.» وی همچنین در ارتباط با مسئلۀ ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکا برایِ هواپیمای مسافربری ایران، این اقدام را به راهزنی تشبیه کرد و آن را عملی احمقانه خواند که وضعیتِ ناامن منطقه را تشدید کرده است. رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامۀ اظهارات خود از ملت یمن خواست که به مبارزات خود ادامه دهند. وی همچنین تأکید کرد که تمام تلاش‌های صورت گرفته برای به زانو درآوردنِ ملت یمن با شکست مواجه خواهد شد.

المشاط در ارتباط با مسئلۀ فلسطین نیز گفت: «یمن در کنار جنبش‌های مقاومت فلسطین خواهد ایستاد و از تلاش آن‌ها تا زمانِ بیرون راندن اشغالگران صهیونیستی حمایت خواهد کرد.» وی در عین حال، بر حق پاسخ مقاومتِ اسلامی لبنان به اقدامات متجاوزانۀ رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت یکی از رزمندگانِ حزب‌الله در اطراف فرودگاه دمشق شد، تأکید کرد. المشاط در ادامه افزود که تحولاتِ اخیر در مرزهای جنوبی لبنان بهترین مثال برایِ وحشت صهیونیست‌ها است.

المشاط همچنین با اشاره به محاصرۀ اقتصادی ایران، سوریه و همچنین اقداماتِ اقتصادی ظالمانۀ آمریکا علیه لبنان، این اقدام را محکوم کرد. رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخشِ پایانی اظهاراتش همچنین تأکید کرد که یمن تا زمان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در کنار این کشور خواهد ایستاد.

«هشام شرف»، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، روز چهارشنبه (۸ مرداد ۱۳۹۹) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «سبأ نت» در واکنش به حملات و تهدیداتِ رژیم صهیونیستی علیه مقاومتِ لبنان، این رژیم را تهدید کرد. وی ضمن محکوم کردن این تجاوزات گفت: «حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی با مشکلات داخلی این رژیم و نزدیکیِ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همزمان شده است.»

هشام شرف در ادامه با بیان اینکه هرگونه تعرض به مقاومت لبنان، به منزلۀ حمله به کل محور مقاومت در منطقه محسوب می‌شود، تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که محور مقاومت کشورها و نیروهای مختلفی را در منطقه گردهم آورده و به نفع این رژیم و حامیانش نیست که دست به جنگ‌افروزی بزند که در این صورت تأثیر آن لبنان و سوریه را رد کرده و به آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سرایت خواهد کرد و صهیونیست‌ها به خوبی شعاع این تأثیر را می‌دانند.»

وزیر خارجه یمن در پایان خطاب به کشورهایی که با رژیم صهیونستی رابطه دارند، گفت: «به رهبران این رژیم بفهمانند که مرزها و عمق جغرافیایی و منافع دریایی‌اش از ضربات مقاومت در امان نخواهد بود و همپیمانان رژیم صهیونیستی توانایی پاسخ سریع و دردناک را نخواهند داشت.»

منبع خبر: خبرگزاری دفاع مقدس

کلید واژه ها: یمن عربستان رژیم صهیونیستی المشاط


نظر شما :