گستاخی وزیر جنگ صهیونیستی؛ لبنان را بمباران می‌کنیم

تعداد بازدید:۱۲۶۳
گستاخی وزیر جنگ صهیونیستی؛ لبنان را بمباران می‌کنیم

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) دستور داد در صورتی که حزب‌الله وعدۀ خود برای گرفتن انتقام رزمندۀ شهیدش را عملی کند، زیرساخت‌های غیرنظامی لبنان بمباران شود.

در حالیکه نظامیان رژیم صهیونیستی از آماده‌باش ده روزه در مرز با لبنان خسته و فرسوده شده و از هراسِ مداوم از انتقام حزب‌الله گلایه می‌کنند، وزارت جنگ این رژیم اما به دنبالِ خودنمایی برای کاهش ابعاد این آبروریزی است. نشریۀ «اسرائیل هیوم» روز جمعه به نقل از یک مقام نظامی ارشد صهیونیست نوشت: «بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داده در صورتی که حزب‌الله به سربازان یا شهروندان صهیونیستی آسیب رساند، زیرساخت‌های لبنان را بمباران کند.»

این مقام ارشد نظامی که نامش فاش نشد به این نشریه گفت گانتز در جلسه‌ای با «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش و دیگر فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرده و خواستار آماده‌سازی برای اجرای این عملیات شده است. بر این اساس، کوخاوی ضمن تشریح مواضع ارتشِ رژیم صهیونیستی دربارۀ انتقام احتمالی حزب‌الله، مدعی شده که باید دولتِ لبنان را مسئول هرگونه حمله و عواقب آن کنند.

به نوشتۀ اسرائیل‌هیوم، مقام نظامی مذکور توضیح داد: «اگر حزب‌الله سعی کند حملۀ دیگری را انجام دهد، آنگاه ما شاهد واکنش غیرمعمول از سوی ارتش صهیونیستی علیه این سازمان و کشور لبنان خواهیم بود.» مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با هشدار دربارۀ جدیت حزب‌الله برای گرفتن انتقام رزمندۀ شهید خود، گفتند: «روزهای پیش‌رو حیاتی خواهد بود. ارتش برای این حمله در حالت آماده‌باش قرار دارد.»

در همین راستا «روبن بن شای»، تحلیلگر سرشناس صهیونیستی نیز در روزنامه «یدیعوت احارانوت» نوشت که رژیم صهیونیستی در تغییر قواعد بازی با حزب‌الله شکست خورده و این گروه مقاومت اکنون به اینکه ارتش مجهز و آمادۀ صهیونیستی را در حالت آماده‌باش نگه داشته است و مجبورش کرده انرژی و توان زیادی برای آن صرف کند، افتخار می‌کند و بدون تردید این موضوع و بازی با اعصاب جزوی از روند انتقام است و حزب‌الله در این امر تاکنون موفق بوده است.

عصر روز دوشنبه (۶ مرداد ۱۳۹۹) بود که رسانه‌های صهیونیستی از وقوعِ حادثه‌ای امنیتی در منطقۀ مزارع شبعا خبر داده و مدعی شدند که نیروهای حزب‌الله قصد انجام عملیاتی را داشته که با پیش‌دستی نظامیانِ صهیونیست، این عملیات خنثی شده است. حزب‌الله اما دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد نه تنها هیچ اقدامی از سوی نیروهای آن انجام نشده بلکه این حادثۀ امنیتی محصول نگرانی و دستپاچگی صهیونیست‌ها است که آن‌ها را مجبور به دروغ‌پردازی و تیراندازی بیهوده کرده است.

وبگاه عبری زبان «یدیعوت آحرونوت»، روز چهارشنبه (۸ مرداد ۱۳۹۹) نوشت که تل‌آویو از طریق مقام‌ها و واسطه‌هایِ بین‌المللی مجدداً به حزب‌الله پیام داده که به دنبالِ آغاز جنگی جدید نیست.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: حزب الله رژیم صهیونیستی


نظر شما :