حزب الله بخشی از ملت لبنان است

تعداد بازدید:۱۱۰۵
حزب الله بخشی از ملت لبنان است

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که در لبنان به سر می‌برد، روز سه‌شنبه (۱۱ شهریور ۱۳۹۹) گفت: «حزب‌الله نمایندۀ بخشی از ملت لبنان و از جانب مردم لبنان انتخاب شده است. مشارکت امروز میان حزب الله و دیگر احزاب در لبنان وجود دارد و حزب‌الله از سوی ملت انتخاب شده است. اگر نمی‌خواهیم لبنان همانند برخی کشورها به تروریسم دچار شود، باید حزب‌الله و دیگر احزاب را آگاه کنیم که به مسئولیت خود عمل کنند.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان از سوی پارلمان لبنان انتخاب شده است و نمایندگان پارلمان منتخب مردم هستند.» وی افزود: «فردی که به دنبال رایزنی‌های الزام آورِ پارلمانی مأمور تشکیل کابینه شده است را نمی‌شناسم و امیدواریم که با کفایت عمل کند. کابینه باید به سرعت تشکیل شود و باید در بخشِ برق و نظام بانکی اصلاح شود.»

ماکرون در ادامه گفت: «من سازوکار پیگیری برای ماه‌هایِ آتی پیشنهاد دادم. ما پول‌های کنفرانس «سیدر» را تا زمانی که اصلاحات انجام نشود آزاد نمی‌کنیم. من با این طبقۀ سیاسی در لبنان مسامحه نخواهم کرد.» ماکرون تأکید کرد که نمی‌تواند به جای جریان سیاسی حاکم حرفی بزند و بگوید که تمامی جریان سیاسی باید تغییر یابند؛ چرا که در لبنان انتخابات برقرار است و این مردم هستند که اگر بخواهند می‌توانند فضای سیاسی جدیدی را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: «پارلمان منتخب مردم است و نمی‌توانم بگویم که کلِ طبقۀ سیاسی باید عوض شود. انتخابات پارلمانی هست و مردم هستند که واقعیتِ سیاسی نو اگر اراده آن وجود داشته باشد، ایجاد می‌کنند.» ماکرون اعلام کرد: «رابطۀ برادری میان فرانسه و لبنان وجود دارد و از این حیث فرانسه در قبال جوانان لبنانی برای تحقق رویاهایشان وظیفه دارد. لبنان الگوی همزیستی و تسامح و تنوع است.» رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «روند مامور شدن برای تشکیل کابینه بر خلاف معمول که ماه‌ها زمان می‌برد، طی دو هفته حاصل شد و هم اکنون منتظر تشکیل کابینه هستیم و امیدواریم که به منافعِ ملت لبنان توجه شود. ما خواهان اطلاع از ارقامِ حقیقی دربارۀ نظام بانکی لبنان هستیم و خواستار حسابرسی دقیق هستیم.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: مکرون فرانسه لبنان


نظر شما :