توافق سازش، ارزش جوهری که با آن توافقنامه نوشته شده را هم ندارد

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۵۵۰ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۹۴۸
توافق سازش، ارزش جوهری که با آن توافقنامه نوشته شده را هم ندارد

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین؛ حماس روز سه‌شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) در واکنش به امضای توافق شامگاه سه‌شنبه بحرین و امارات با رژیم صیونیستی در کاخ سفید گفت که توافقات امضا شده هیچ گونه تأثیر در ادامۀ مبارزۀ ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر را ندارد.

حازم قاسم اعلام کرد: «توافق عادی سازی روابط بین امارات و بحرین حتی ارزش جوهری که این توافقنامه با آن نوشته شده را هم ندارد.» وی افزود: «ملت ما بر مبارزۀ خود در برابر اشغالگری تا استرداد کامل حق و حقوقش اصرار دارد و با این توافقات برخورد خواهد کرد.»

با وجود مخالفت فلسطینیان و واکنش‌های بین‌المللی، توافق عادی سازی کامل روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در کاخ سفید و در حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا به امضا رسید.

وی خاطر نشان کرد: «اشغالگران صهیونیست از توافقات عادی سازی روابط با امارات و بحرین برای تشدید آهنگ تجاوزات روزانه به مسجدالاقصی و تخریب بیشتر منازل فلسطینیان در قدس اشغالی سو استفاده می‌کنند.» سخنگوی حماس دربارۀ افزایش تجاوزات اشغالگران به مسجدالاقصی هشدار داد و از مردم فلسطین در قدس اشغالی خواست با اقدامات تجاوزکارانۀ صهیونیست‌ها مقابله کنند. رسانه‌های فلسطین شامگاه سه‌شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) گزارش دادند که مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه اقدام به شلیک چند راکت به شهرک‌هایِ صهیونیست‌نشین در «عسقلان» و «اشدود» کرده است. در همین خصوص خبرنگاران گزارش دادند که ۶ زخمی بر اثر شلیک موشک‌های مقاومت به اراضی اشغالی همزمان با امضای توافق خیانتکارانه به جای مانده است.

لازم به ذکر است تصاویر منتشر شده حکایت از آن دارد که ادعای رسانه‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری و انهدام راکت‌های شلیک شده در حملۀ راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین صحت ندارد و یک مغازه در اشدود مورد اصابت قرار گرفته و دو نفر زخمی شده‌اند. منابع رژیم صهیونیستی از جمله مؤسسۀ امداد «زاکا» شمار زخمی‌ها را پنج نفر اعلام کرده‌اند.

شلیک راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه همزمان بود با امضای توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید که طی آن، وزیران خارجه دو کشور عربی بحرین و امارات به همراه نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رسماً آن را امضا کردند.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :