قادریم تمام پایگاه‌های آمریکا را اشغال کنیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۵۸۰ اخبار راهبردی اخبار دفاعی اخبار ملی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۸۹
قادریم تمام پایگاه‌های آمریکا را اشغال کنیم

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه (۲۹ شهریور ۱۳۹۹) با حضور در برنامۀ نگاه یک سیما به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس، اظهار داشت: «ما وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، اول کلاممان را با ذکر یک نام شریف و مبارک آغاز می‌کنیم و آن کسی است که به گردن همۀ امت اسلام، حق حیات و آزادگی و کرامت و شرافت و استقلال و حریت دارد و آن امام راحل عظیم الشان ما است که جلوه‌ای از زیبایی‌هایِ عالم است.»

وی افزود: «امام فضای تیره جاهلیت و برده‌داری مدرن را از جامعه ما به در کرد و نه فقط در افق ایران بلکه در افق همۀ عالم طلوع کرد. می‌توانیم امام را به کوه تشبیه کنیم وقتی که مقاوم در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد. امام کسی بود که بی اعتنایی به قدرت‌ها را به ما نشان داد و نشان داد که قدرت‌هایی مانند آمریکا و شوروی و دیگر قدرت‌ها هیچ جایی در دنیا ندارند و وقتی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، دیدیم که هیچ غلطی نتوانست بکند.»

سرلشکر سلامی شهدا را ستارگان راهنمای راه برشمرد و اظهار داشت: «شهدا از همۀ آرزوهای خود چشم پوشی کردند تا این ملت به آرزوهای خود برسد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن شجره‌هایِ مبارک انقلاب را می‌بیند. در بین این ستارگان درخشان، یک چهره به خوبی می‌درخشد و او سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. او مردی بود که ۴۱ سال لباسِ جهاد را از تن خارج نکرد و شمشیر را زمین نگذاشت و بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت. فدا شدن منش او بود و فدای شما بشوم تکیه کلام این جوانمرد بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید. ایران و جهان اسلام هیچگاه خاطرات ماندگار مجاهدت‌هایِ این بزرگمرد را فراموش نخواهد کرد.» سرلشکر سلامی با بیان اینکه آنچه که صورت گرفت نشان داد معادلۀ قدرت آن‌ها درست نبود، خاطرنشان کرد: «در جنگ، دو طرف با برآوردهای اطلاعاتی به جنگ یکدیگر می‌روند و تمام مسائل محاسبه می‌شود. در جنگ کسی پیروز است که قوی‌تر است و بتواند معادلۀ قدرت را بسازد. جنگ ما نشان داد تسلحیات و گسترۀ جغرافیایی و حمایت ابرقدرت‌ها نمی‌تواند موفقیت تولید کند و چیزی که می‌تواند پیروزی ایجاد کند ایمان و قدرت مردانی است که برای خدا شمشیر می‌زنند.»

فرمانده کل سپاه دربارۀ احتمال حملۀ نظامی به کشور گفت: «هیچ قدرتی امروز از جمله آمریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیهِ ملت ایران را ندارد و ملت ایران از این بلوف‌های تهدید آمیز نگران نباشند.» سردار سلامی تأکید کرد: «انتقام ما دربارۀ سردار سلیمانی عادلانه است و ما هرگز کسی که در این ماجرا دست نداشته را ترور نمی‌کنیم و نمی‌کشیم. ولی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. طبس و آتش گرفتن آمریکایی‌ها در طوفان، شکست آن‌ها در دفاع مقدس، ناتوانی آمریکا در تحریم اقتصادی و عجزِ آن‌ها در تهاجم فرهنگی، دستگیری تفنگداران آمریکایی، اسقاطِ هواپیمای جاسوسی آن‌ها و ضربه به عین الاسد مصداق‌های واقعی هستند. ملت ایران بدانند ما پیشمرگ این ملت هستیم و تا هستیم اجازه نمی‌دهیم یک تار مو از سر ملت ایران کم شود و اگر دشمن چنین کرد بداند نابودیِ خود را ترسیم کرده است. دشمن اراده و توان برای جنگیدن ندارد و تدبیر سیاسی آن‌ها در پی در هم فروپاشیدن این نظام استکباری است.»

سردار سلامی ادامه داد: «وقتی رهبر کشور آمریکا فاقد دانش و شناخت عمیق و دقیق از قدرت نظامی است طبیعی است که به بیان اعداد افراط آمیز روی می‌آورد و قدرت‌های این چنینی در بلوف زندگی می‌کنند. امروز آمریکا شرایط یک جنگ جدید در منطقه با جمهوری اسلامی را ندارد و هیچکدام از شاخص‌های قدرت، آمریکا را برای یک جنگ مجدد ارزیایی نمی‌کند. امروز زوال عقل سیاسی و انحطاط در تدبیر در دورۀ ترامپ به اوج خود رسیده و آن‌ها ارتش آمریکا را به یک ارتش فرسوده تبدیل کرده‌اند و نمی‌توانند در یک جنگ بزرگ علیه ایران شرکت کنند. ارتش آمریکا توان بازسازی خود را از دست داده و نیروهایِ او روحیۀ خود را از دست داده‌اند.» فرمانده کل سپاه تصریح کرد: «اساساً جامعۀ آمریکا به لحاظ روانی پذیرش تلفات زیاد را ندارد. اگر آمریکا بخواهد، با کشور ما بجنگند باید در منطقه باشد. وقتی در این منطقه مستقر شوند همه جا زیر دید و تیر ما هستند و ما قادریم تمامِ پایگاه‌های آن‌ها را اشغال کنیم. حتی می‌توانیم منطقه را جارو کنیم و قدرتی که امروز ذخیره کرده‌ایم بر اساس بد بینانه‌ترین سناریوی جنگ با آمریکا و همپیمانان آمریکا است، ما با منطق پیروزی آرایش قدرت داده‌ایم و ابزارهای یک جنگِ طولانی مدت را فراهم کرده‌ایم. اگر آمریکایی‌ها در منطقه بمانند تحت تأثیر اقدامات طوفانیِ آفندی ما قرار خواهند گرفت.»

وی ادامه داد: «زمانیکه در ضعیف‌ترین موقعیت نظامیِ خود بودیم ایستادیم. در آن زمان فاصلۀ قدرت بسیار زیاد بود و ما توانستیم معادلۀ قدرت را بسازیم. ما آمادۀ تعقیب و تنبیه متجاوزیم. ما هزاران گردان روی زمین داریم که اگر به حرکت در آیند تمام پایگاه‌های آمریکا را به آتش می‌کشیم. بهترین گزینه این است که آمریکایی‌ها خود را در معرض یک نیروی مسلح پایان پذیر قرار ندهند. وقتی عین الأسد را زدیم بر مبنای این فرض زدیم که آمریکایی‌ها واکنش نشان می‌دهند و ۱۰۰ ها موشک دیگر آماده کرده بودیم اما موشک بخشِ کوچکی از توان ماست و اگر این شیر قدرت ما به حرکت در آید چیزی جلو دار آن نیست. ما جنگ افروزی نمی‌کنیم اما توان تعقیب دشمن و انهدام آن را داریم.» وی گفت: «این واقعیت است که عین الأسد را در برابر شهادت سردار سلیمانی قرار ندادیم و این انتقام ما نبود و این برای یک موازنه روانی بود. ما می‌خواستیم ارادۀ ملت ایران را بر دشمن تحمیل کنیم. هدفِ ما کشتن سربازان آمریکایی نبود و ما تآسیسات پایگاه را هدف قرار دادیم. تاوان شهادت سردار سلیمانی را باید نظام سلطه پس بدهد و شکست نظام آمریکا انتقام حاج قاسم است. ما اطلاعات دقیقی نداریم چه تعداد آنجا کشته شده‌اند شاید تصادفاً اتفاقی افتاده باشد. حتی ژنرال‌های آمریکایی هم در این حد و اندازه نیستند. ولی آمریکا باید طعمِ تلخ این انتقام سخت را بچشد.»

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: «امروز انتقام حاج قاسم تنها خواست ملت ایران نیست و تمام آزادگان جهان اسلام خواستار این انتقام هستند. امروز مردانِ بزرگی پرچم حاج قاسم را بدست گرفته‌اند و این پرچم زمین نیافتاده است. وقتی یک فرماندۀ برزگ شهید می‌شود روح او تکثیر می‌شود. امروز میلیون‌ها جوان مسلمان آرزو دارند در این راه حرکت کنند و مشتاق جهاد هستند. با شهادتِ حاج قاسم هیچ اتفاقی در جبهۀ مقاومت نیافتاده است. سوریه و لبنان و عراق همچنان پابرجا هستند و پیشانیِ بند مقاومت بر پیشانیِ جوان این جبهه است.» فرمانده کل سپاه اظهار داشت: «سلاح‌ها و تجهیزات بی جان و بی روح هستند. شما تصور کنید دو سرباز؛ یکی وقتی از شکافِ درجه و نوک مگسک دشمن را نشانه می‌رود در جستجوی نفوذ به عقبۀ دشمن است؛ یعنی در جستجوی شکست دادن هیمنۀ یک دشمن بزرگ است. او صاحب یک آرمان قوی است و می‌گوید باید آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای او را شکست دهیم، او در جستجوی یک آرمان بزرگ است.»

وی افزود: «این انسان برد سلاحش به اندازه برد آرمان و هدفش بلند می‌شود. همانطور که امام علی علیه السلام فرمودند طول شمشیر را با پیش نهادن گام‌ها بلند کنید، چنین سربازی حرکت می‌کند. او فرزند جهاد است، با شمشیر زندگی می‌کند شوق شهادت دارد. هیچ بن بستی در مسیر او وجود ندارد، هیچ مانعی او را متوقف و زمینگیر نمی‌کند. اما از طرف دیگر به یک سرباز هم نگاه کنید، تمام هدف او حفظ جان خود اوست. او فقط بر اساس دستورات حرفه‌ای می‌جنگد، همانطور که وقتی سرباز آمریکایی زخمی شد و او را مجروح می‌بردند به زبان انگلیسی گفت: « Let me Live » کاری کنید که زنده بمانم. اما یک بسیجی و یک سرباز، یک پاسدار و یک ارتشی دلاور ایرانی همۀ اشتیاقش به شهادت است، زره او پشت ندارد. هر وداعی آخرین وداع اوست.» وی همچنین گفت: «او شوق بازگشت ندارد و یک راه بلندی را طی می‌کند. قطعاً در تقابل این دو که نماد دو نظام سیاسی است، یک نظام سیاسی که در جستجوی تسلط ظالمانه بر عالم است و یکی که به دنبال احیایِ سعادت بشر است. وقتی این دو اراده با هم درگیر می‌شود به طور طبیعی آن کسی پیروز می‌شود که در جستجوی حقیقت است. اینکه شما ملاحظه می‌کنید ملت ایران یکپارچه جهاد شدند و همه به جنگ آمدند یکی از درس‌های بزرگ دفاع مقدس است. هر امتی و هر ملتی به اندازۀ ارتفاع رهبر خود بالا می‌رود. شخصیت هر ملتی به وسعت شخصیت رهبر اوست.»

سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت جامعۀ آمریکا که در یک بحران مثل کرونا، نظام سلامتش دچار فروپاشی شد، گفت: «مؤسسه بلومبرگ اعلام کرد که ۳۰ میلیون انسان گرسنه و ۴۰ میلیون بیکار در آمریکا وجود دارد و نظام سیاسی آمریکا قادر نیست در برابر این پدیده مقاومت کند. این را مقایسه کنید با جامعۀ ایران که چگونه با مفهوم کمک مؤمنانه آن نشاط اجتماعی را ایجاد کرد و مردم شادی‌ها را تقسیم کردند و امروز این جامعه توانسته موفق و سربلند باشد.» وی با بیان اینکه ملت ایران می‌تواند فشارهای سیاسی و اقتصادی و روانی را مهار کند، خاطر نشان کرد: «دشمن همه جانبه حمله کرده بود تا ملت ایران را بشکند، هرچه تلاش کرد هیچ نتیجه‌ای نگرفت. مقاومت این ملت متوقف نمی‌شود و امروز عزیز و سربلند است. مشکلات امروز کشور ما در پیشرفته ترین جوامع هم وجود دارد؛ آن‌ها همه عاجز و ناتوانند اما اینجا وضعیت متفاوت است.»

سردار سلامی دربارۀ عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: «اصل این ماجرا مانور انتخاباتی آمریکا بود و این یک تئاتر سیاسی بود. تاریخ سیاسی اعراب و رژیم صهیونیستی هم از این وقایع زیاد دیده است. در حقیقت هیچ اتفاقی جدیدی نیافتاده است و آن‌ها کاری را که قبلاً مخفی انجام می‌دادند آشکار کرده‌اند. این یک ازدواج راحتی است که هر دو را ناراحت خواهد کرد و یک طلاق خونین رخ خواهد داد. اگر رژیم صهیونیستی به خلیج فارس بیاید به نابودی نزدیک می‌شود. آمریکا می‌خواست دور مکزیک دیوار بکشد اما دور کاخ سفید دیوار کشیده است. رژیم صهیونیستی که آرزوی نیل تا فرات را داشت آن دیوارها را نمی‌کشید. رژیم صهیونیستی خود را در یک پادگان محصور کرده است.» سردار سلامی دربارۀ مکانیزم ماشه عنوان کرد: «آمریکا از لحاظ سیاسی صلاحیت این کار را ندارد و ما هم مقتدرانه از منافع خود دفاع می‌کنیم. تحریم تسلیحاتی بر ما تأثیر ندارد اما این یک حق سیاسی برای ما است که آن را خواهیم گرفت. اگر این ماشه چکانده شود یک گلوله مشقی هم از آن بیرون نمی‌آید. اگر حقوق ما در برجام به رسمیت شناخته نشود اقدامات خود را محکم دنبال می‌کنیم.»

منبع خبر: پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کلید واژه ها: سرلشکر سلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمریکا


نظر شما :