اقدامات سعودی و امارات در راستای منافع آمریکا است

تعداد بازدید:۱۲۷۴
اقدامات سعودی و امارات در راستای منافع آمریکا است

«عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه (۳۱ شهریور ۱۳۹۹) به مناسبت انقلاب ۲۱ سپتامبر اعلام کرد: «به ملت عزیزمان به مناسبت انقلاب ۲۱ سپتامبر و دستاوردهایی که در همۀ زمینه‌ها رقم خورد، تبریک می‌گوییم. انقلاب ۲۱ سپتامبر، نقطه‌ای است که ملت از گذشتۀ تاریک خارج شد و به سویِ آینده‌ای بر اساس اصول و ارزش‌هایی که ملت به آن تعلق دارند، حرکت کرد. بز ر گترین هدفِ انقلاب ۲۱ سپتامبر آزادی و استقلال بود. بدون آزادی و استقلال ملت در حالتِ کرنش و بندگی و استعمار می‌ماند. ملتی که در برابر دشمنان ظالم سر تسلیم فرود آورد نمی‌تواند به سوی آزادی و کرامت برود.» الحوثی تأکید کرد: «ملت یمن مصادرۀ آزادی و استقلالش را بر نمی‌تابد.»

وی افزود: «آمریکایی‌ها قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر به یمن با انگیزه‌های خصمانه و استعماری و انگیزه‌های نادرست چشم دوختند. آن‌ها به خاطر موقعیت راهبردی یمن و منابع و ثروت‌های خدادادی آن به آن چشم دوختند. آن‌ها فهمیدند که ملت ما اگر آزاد باشد توانایی ایفای نقش مثبت و بزرگ در امت اسلامی را دارد.» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: «آمریکایی‌ها پس از حادثۀ ۱۱ سپتامبر به دخالت‌های خود در یمن ادامه دادند تا جنگ داخلی ایجاد کنند و ملت آزادۀ ما را هدف قرار دهند. دخالت‌های آمریکا خطرناک بود و سفیر آمریکا در همۀ امور مؤسسات و وزارتخانه‌ها و دستگاه قضایی و نهادهای نظامی دخالت می‌کرد. این سفیر در مؤسسات امنیتی و سیاسی دخالت می‌کرد. سفیر آمریکا به روابط و هماهنگی با برخی بزرگانِ مناطق روی آورده بود. وی به جامعۀ مدنی توجه داشت تا از این روزنه نفوذ کند. روزنه‌ای نبود که سفیر آمریکا وارد آن نشود و در امورِ داخلی ما دخالت نکند.»

وی افزود: «سفیر آمریکا قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر در امور یمن در راستای خدمت به سیاست‌های استعماری آمریکا دخالت می‌کرد. مشاهده کردیم که چگونه اوضاع در یمن در بُعد اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و زیر ساختی بحرانی شد.» الحوثی تأکید کرد: «رژیم سابق این را درک نمی‌کرد که ملت یمن توانایی پایداری در مقابل آمریکا و حفظ حریت و استقلال خود را دارد. آمریکایی‌ها تمام توجه خود را به کار بسته بودند تا عوامل قدرت را از یمن بگیرند و در سیاست آموزشی دخالت خطرناکی کردند تا اصولی که ملت را در برابر دخالت خارجی یکپارچه می‌کرد، از بین ببرند. آمریکایی‌ها و مزدوران آن‌ها به دنبال تقویت عوامل دودستگی داخلی بودند و مشکلات نژادی و طایفه‌ای و مناطق بارز و برجسته شد.»

وی گفت: «تنگنای معیشتی امروز در نتیجۀ جنگ فراگیر علیه کشور ما و محاصرۀ شدید و ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی و سیطرۀ دشمن و مزدورانش بر ثروت‌های نفتی است. دولت صنعا در حال حاضر ثروت نفتی را ندارد و گذرگاه‌های زمینی و هوایی را هم ندارد و دشمن مانع از ورودِ فرآورده‌ها به بندر الحدیده می‌شود. ائتلاف دشمن فعالیت‌های بانک مرکزی را متوقف کرده است و علیه ارز ملی توطئه می‌کند و ارزش آن را در برابر دلار پایین می‌آورد و علاوه بر آن توطئه‌های زیادی علیه کشور وجود دارد.» الحوثی تأکید کرد: «سفیر آمریکا در صنعا به طور رسمی مسئولِ اول در قیمومیت بر ملت ما بود. تفریط رژیم سابق تا به آنجا بود که تن به پایگاه‌های نظامی آمریکا در یمن داد و مارینز [۱] (سپاه تفنگداران دریایی آمریکا) به صنعا آمد و در داخل صنعا حضور داشتند. آمریکا تلاش کرد که پایگاه‌های نظامی در اطراف صنعا و دیگر مناطق احداث کند. سیاست‌های رژیم سابق در قبال موضوعاتِ امت اسلامی و حوادث منطقه‌ای اشتباه و منحرف بود و در راستایِ مسیر که آمریکایی‌ها مشخص می‌کردند، بود.»

وی افزود: «انحراف رژیم سابق به جایی رسید که هماهنگی محرمانه با رژیم صهیونیستی به منظور برقراری روابط با آن را داشت. روزهای آتی روندِ انحراف رژیم سابق و تلاش آن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آشکار خواهم ساخت. مسئولان صهیونیست به صنعا رسیدند و دیدارهایی با سران رژیم سابق برگزار کردند و توافقات و ترتیباتی برای تقویت روابط میان رژیم سابق و رژیم صهیونیستی وجود داشت.» وی گفت: «ما به آن‌ها دربارۀ ریختن خون آزادگان یمن هشدار داده بودیم اما آن‌ها هشدار ما را جدی نگرفتند و قدرت ملت ما که برگرفته از خداوند و هویت ایمانی آن بود را درک نکردند و به خونریزی روی آوردند و سیلیِ تاریخی خوردند. ۲۱ سپتامبر یوم الله بود. در این روز دشمنان وحشت زده شدند. در تاریخ معاصر یمن دستاوردی مشابه انقلاب ۲۱ سپتامبر سراغ نداریم و این انقلاب در کمین هر توطئه‌ای بود. ما دست شراکت به سوی همه در این کشور دراز کردیم و هنگامی که از توطئه علیه انقلاب ناامید شدند به سوی دشمن خارجی برای سیطره بر کشور و اشغال آن روی آوردند.»

وی در ادامه به اشاره با توطئه‌های آمریکا و عوامل آن به ویژه امارات و عربستان، افزود: «جنگ یمن این واقعیت را آشکار کرد که هدفِ دشمن سیطره بر یمن است. هنگامی که سعودی‌ها و اماراتی‌ها با تصمیم آمریکا برایِ سیطره بر سقطرا و المهره حرکت کردند، تصویر برای همه روشن شد. آمریکا به دنبال تقویت پایگاه‌های خود در حضرموت و شروره و حضور در عدن است و تلاش می‌کند که در چارچوبِ ائتلاف باشد تا هزینۀ رویارویی با ملت ما را نپردازد.» الحوثی گفت: «آمریکا از زمان انقلاب ۲۱ سپتامبر و پس از آن درک کرد که ملت ما لقمۀ راحت الحلقومی نیست و رویارویی با ما برایش هزینه زیادی دارد. آمریکا برای رویارویی با ملت ما به ادوات کودن و احمقش و گاو شیردۀ خود روی آورد. آمریکایی‌ها از امارات و عربستان می‌خواهند که هزینه اقتصادی جنگ را بپردازند و هزینۀ مالی هر پایگاهی را بدهند و هزینۀ هر گلوله و موشکی که به سوی ما شلیک می‌شود را بپردازند.»

وی افزود: «اگر عربستان گاو شیردۀ رژیم آمریکا است، امارات هم بز شیرده است. آمریکا می‌خواهد رژیم‌های کودن سعودی و امارات هزینۀ کامل جنگ را بپردازند اما همۀ اقدامات آن‌ها در راستای منافع آمریکا و خدمت به آمریکایی‌ها است.» الحوثی تأکید کرد: «اخیراً جشن ترامپ در اعلام عادی سازی روابط با دشمن را شاهد بودیم و قبل از آن گشودن حریم هوایی عربستان به رویِ هواپیماهای صهیونیستی را شاهد بودیم و این برای همۀ ملتها واقعیت‌ها را به طور روشن آشکار کرد.» وی گفت: «همۀ اقدامات رژیم‌های امارات و عربستان و آل‌خلیفه در بحرین و نظامیان در سودان و کسانی که حول محور آن‌ها می‌چرخند در نهایت به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این در واقع علنی کردنِ رابطۀ قدیمی است زیرا برخی پروژه‌های میان آن‌ها در زیر میز امکان نداشت. بازندگان کسانی هستند که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی کار می‌کنند و عاقبت آن‌ها در دنیا و آخرت بد است.»

منبع خبر: شبکۀ العالم

 

[۱] United States Marine Corps

‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: آمریکا رژیم صهیونیستی یمن الحوثی


نظر شما :