ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتظر انتخابات آمریکا است

۰۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۵ کد : ۱۸۱۸ اخبار راهبردی اخبار سیاسی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۱۲۹۴
ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتظر انتخابات آمریکا است

«یوسی کوهن»، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی؛ موساد شامگاه پنج‌شنبه (۱ آبان ۱۳۹۹) اظهار کرد که عربستان سعودی هم در صفِ کشورهایی است که خواهان عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند. شبکۀ المیادین لبنان به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش داد که عربستان سعودی برایِ اعلام عادی‌سازی روابط با تل‌آویو منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

کوهن در محافل خصوصی و پشت‌درهای بسته گفته است که عربستان سعودی منتظر نتایج انتخابات است تا هدیۀ خود را به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم کند. بعد از امارات و بحرین، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه سودان نیز در حال رایزنی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌باشد پخش شد و به همین منظور هیأتی از فلسطین اشغالی اخیراً به خارطوم رفته و با مقامات سودانی دیدار کرده‌اند. وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه (۱ آبان ۱۳۹۹) از زبان سخنگوی خود «مورگان اورتاگس»، اعلام کرد که مایک پاپمئو، وزیر خارجه این کشور طی تماس تلفنی با «عبدالله حمدوک»، رئیس حکومت انتقالی در سودان تلفنی تماس گرفته و از تلاش‌های او برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تقدیر کرده است.

در همین ارتباط، روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی به نقل از «حییم سبان»، میلیاردر صهیونیست نوشت که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی گفته است که اگر اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند، ایران، قطر و مردم عربستان او را خواهند کشت.

«احمد المدلل»، عضو دفتر روابط ملی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه (۲ آبان ۱۳۹۹) در گفت‌وگو با رادیو القدس بر آمادگی مقاومت در برابر هرگونه حملاتِ دشمن صهیونیست تأکید کرد و گفت: «معادله موشک مقابل موشک و خون برابر خون همچنان مطرح است.» وی افزود: «مقاومت هرگز به دشمن فرصت ارتکاب قتل و کشتار علیه ملت فلسطین را نخواهد داد و تهدیدات رژیم اشغالگر منجر به توقف تحرکات مقاومت نخواهد شد.»

المدلل تصریح کرد: «معادله‌ای که باید از آن در برابر جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کرد، معادلۀ خون برابر خون و موشک مقابل موشک است.» وی افزود: «آنچه که در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر اتفاق می‌افتد، جنایت قتل تدریجی در حق اسرای فلسطین در برابر چشمان جهانیان است.» وی در پایان گفت‌وگو از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی پایان دهد و دستِ ساکنان کرانه باختری برای شرکت در راهپیمایی گسترده و همچنین دستِ مقاومت برای جلوگیری از تکرار جنایات رژیم اشغالگر را باز بگذارد.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: عربستان محمد بن سلمان رژیم صهیونیستی آمریکا


نظر شما :