ترامپ: نظام انتخاباتی آمریکا فاسد است

تعداد بازدید:۱۳۸۲
ترامپ: نظام انتخاباتی آمریکا فاسد است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا بامداد روز جمعه (۱۶ آبان ۱۳۹۹) به وقت تهران در سخنانی با ادعای بروز تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که نظام انتخاباتی این کشور فاسد است و رأی گیری پُستی، این نظام را نابود کرده است. رئیس‌جمهور تروریست آمریکا گفت: «ما داشتیم در ایالت‌ها با اختلاف خوبی برنده می‌شدیم اما ناگهان برتری ما از دست رفت. اگر رأی‌های قانونی شمرده شوند، ما به راحتی پیروز می شویم.»

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.» ترامپ تصریح کرد: «چهار میلیون رأی دیگر به حزب جمهوری‌خواه اضافه کرده‌ایم که این رقم بزرگی در تاریخ این حزب به شمار می رود.» رئیس‌جمهور تروریست آمریکا گفت: «دموکرات‌ها دوست ندارند کسی آن‌ها را هنگام شمارش آرا ببنید که دلیل آن هم کاملاً واضح است.»

ترامپ عنوان کرد: «بحث این نیست که جمهوری‌خواهان برنده شود یا دموکرات‌ها؛ بلکه مهم این است که نباید چنین اتفاقات فاجعه باری در ایالات متحده رخ دهد.» وی ادامه داد: «نظرسنجی ها کاذب و جعلی با هدف منصرف کردن طرفداران ما از رفتن به پای صندوق رأی طراحی شده است.» رئیس‌جمهور تروریست آمریکا تصریح کرد: «دموکرات‌ها هرگز باور نداشتند که با صداقت می‌توانند پیروز شوند و دقیقاً به همین دلیل بود که رأی‌گیری پستی برگزار و تقلب را شروع کردند، ده‌ها میلیون رأی پستی بدون هیچ گونه نظارتی سرازیر شد.» وی تصریح کرد: «مشخص نیست چرا رأی‌های پستی به نفع دموکرات‌ها است. من پنسیلوانیا را با اختلاف زیاد بردم. اما این اختلاف اکنون به ۹۰ هزار تا رسیده است.»

ترامپ گفت: «در پنسیلوانیا با فاصلۀ زیادی از بایدن برنده شده‌ام، اما این فاصله بعداً کاهش یافت و در حال حاضر برگه‌های رأی جدیدی رو شده است و اجازۀ نظارت و بررسی هم به ما نمی‌دهند.» وی ادامه داد: «دموکرات‌ها مانع ورود ناظران انتخاباتی ما به مراکز شمارش آرا می‌شوند؛ به دلیل اینکه می‌خواهند آرای ما را بدزدند، ولی ما اجازه نخواهیم داد.» ترامپ اضافه کرد: «چیزهای وحشتناک می‌شنویم. ما نمی‌تونیم اجازه بدهیم که انتخابات به این شکل به سرقت برود، نمی‌توانیم اجازه بدهیم برای کشورمان چنین اتفاقی بی‌افتد، احتمالاً یک روند قانونی طی شود و نهایتاً قضات باید حکم بدهند.»

وی اظهار داشت که شمارش چندین ایالت آوردگاه شمارش آرا تا ساعت‌ها شروع نشد تا دیرتر نشان دهند و رأی‌‌هایی که بعداً رسیدند به اسم بایدن بود. ترامپ گفت: «اکنون آرا در پنسیلوانیا بدون اینکه زمان رای و مُهر داشته باشد، دارند خوانده می‌شود، در میشیگان آرا را کپی می‌کردند و کارکنان انتخاباتی در مقابل اعتراض ناظران گفتند، اینطور نیست و آن‌ها را خارج کردند.» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «ما در ایالت کارولینای شمالی به شکل گسترده‌ای در حال پیروزی بودیم که ناگهان همه چیز تغییر کرد.» ترامپ مدعی شد که ایالت فلادلفیا جزو ایالت‌هایی است که تقلب زیاد و فساد انتخاباتی گسترده‌ای در آن صورت گرفته است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که با چنین تخلف گسترده‌ای مواجه است.

منبع خبر: شبکۀ العالم

کلید واژه ها: ترامپ انتخابات آمریکا


نظر شما :