نشست فرماندهان ائتلاف سعودی هدف حملۀ موشکی قرار گرفت

تعداد بازدید:۸۷۵
نشست فرماندهان ائتلاف سعودی هدف حملۀ موشکی قرار گرفت

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن، شامگاه جمعه (۲۳ آبان ۱۳۹۹) نشست فرماندهان رده بالای ائتلاف سعودی در استان مأرب را هدف حملۀ موشکی قرار داد. منابع یمنی شامگاه جمعه از حملۀ دقیق موشکی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن به پایگاه «تداوین» در استان مأرب در مرکز یمن خبر دادند.

بنا به نوشتۀ وبگاه الخبر الیمنی، در این حمله که با موشک بالستیک صورت گرفت، نشست فرماندهان عالی‌رتبه دولت مستعفی و ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت و تمامی کسانی که در این نشست حضور داشتند کشته یا به شدت زخمی شدند. برخی منابع نظامی نیز از کشته شدن سرلشکر «محمد المقدوشی»، وزیر دفاع دولت هادی و سرلشکر «صغیر بن عبدالعزیز»، رئیس ستاد مشترک ارتش دولت منصور هادی خبر می‌دهند. سرنوشت این دو نفر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در میان زخمی‌ها نیز سه افسر سعودی به نام‌های «احمد الکعبی»، «شامی محمد العسیری» و «طارق احمد المحبشی» گزارش شده است. دولت سعودی و دولت منصور هادی هنوز به این حملۀ موشکی واکنشی نشان نداده‌اند. پایگاه تداوین که در محاصرۀ نیرو‌های ارتش و انصارالله قرار دارد، پیش از این نیز هدف حمله موشکی قرار گرفته بود. نوع حمله و اطلاع از زمان و مکان نشست فرماندهان عالی‌رتبه باعث شده است تا عناصر دولت هادی یکدیگر را به خیانت و جاسوسی برای دولت صنعاء متهم کنند.

نیرو‌های ارتش و انصارالله یمن، ماه‌هاست که در اطراف شهر مأرب مستقر شده و این شهر را در حالت نیمه محاصره قرار داده‌اند. شهر مأرب مهم‌ترین و با ارزش‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی و دولت هادی محسوب می‌شود.لازم به ذکر است شامگاه پنج‌شنبه (۲۲ آبان ۱۳۹۹) همچنین تلویزیون رسمی سعودی از حملۀ قایق‌های انتحاری یمنی به یک سکوی فرآورده‌های نفتی در جازان و آتش‌سوزی گسترده در این مکان خبر دادند.

منبع خبر: خبرگزاری دفاع‌مقدس

کلید واژه ها: یمن انصارالله عربستان


نظر شما :