خاکریز هسته‌ای بشکند، دشمن طمع می‌کند

تعداد بازدید:۸۹۹
خاکریز هسته‌ای بشکند، دشمن طمع می‌کند

دکتر «سعید جلیلی»، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی روز جمعه (۱۴ آذر ۱۳۹۹) در مراسم بزرگداشت دانشمند شهید دکتر «محسن فخری‌زاده»، که به میزبانی بسیج اساتید پنج دانشگاه بزرگ تهران با حضور صدها استاد دانشگاه برگزار شد، گفت: «انقلاب علمی، جهت علم را از سمت منافع مستکبران به سوی منافع توده‌های مستضعف تغییر داد و به جای ایجاد ناامنی، موجبات تأمین امنیت برای ملت‌ها را فراهم کرد. انقلاب علمی یعنی قیام دانشمندان با ایمان در برابر انحصار و انحراف علم.» وی افزود: «شاید در چنین جلسه‌ای که برای بزرگداشت این شهید بزرگوار برگزار می‌شود، این پرسش، پرسش مهمی باشد که چرا در جهان امروز با این همه ادعا دربارۀ آزادی، تمدن و … دانشمندان هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند.»

نمایندۀ رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مردم ما و مردم دنیا با تناقض‌هایی که بین شعارها و رفتارهای غرب هست، آشنا هستند، گفت: «کسانی که شعار بازار آزادِ آن‌ها گوش فلک را کر کرده است، اگر در آن سوی جهان، دو نفر بخواهند تراکنش بانکی انجام دهند، می‌گویند این کار باید با موافقت آن‌ها انجام شود.» دکتر جلیلی افزود: «مردم ما به خوبی شاهد هستند کسانی که شعار آزادی و لیبرال دموکراسی را مطرح می‌کنند، از رژیم‌ها و افرادی که جزء مرتجع‌ترین رژیم‌ها و افراد هستند حمایت می‌کنند. کسانی که در زمینه اشغال، تجاوز و کشتن انسان‌های بیگناه سرآمد هستند، الگوی دولت‌های غربی می‌شوند. به گونه‌ای که دولتمردان غربی بارها ادعا کرده‌اند که در غرب آسیا تنها رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی نمونۀ لیبرال دموکراسی است.»

وی گفت: «موضوع مهم این است که یکی از ادعاهای تمدن غرب این است که از قرون وسطی عبور کرده‌ایم و دورانی که دانشمندان محاکمه می‌شدند، به سر آمده است. این ادعا در حالی است که امروز و در سال ۲۰۲۰ شاهد هستیم همین‌ها رفتاری دارند که روی قرون وسطی را سفید کرده‌اند. همین‌ها در رفتارهای خودشان محدودیت‌هایی را به دانشمندان اعمال می‌کنند که بی‌سابقه است. اگر دست‌شان برسد، دانشمندان را بازداشت می‌کنند، و همین کسانی که ادعای تحقق نظام نوین جهانی دارند، دانشمندان را در لیست سیاه قرار می‌دهند.»

دکتر جلیلی با اشاره به وجود اسم شهید فخری‌زاده در لیست سیاه سازمان‌های بین‌المللی گفت: «در نهایت هم این شهید بزرگوار توسط تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفت. ترور را هم خودشان معنی کرده‌اند که یعنی حد اعلای ترساندن. تمام تلاش‌شان این است که دانشمندان ما را بترسانند. اینکه چرا این کار را می‌کنند، پرسش مهمی است که در مراکز علمی باید مورد کاوش قرار بگیرد. سؤال آن است که چرا در این عصر، رفتار قرون وسطایی را در شکل ترور نشان می‌دهند.» عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به رجزخوانی‌های ترامپ گفت: «فرد قبلی هم که او را باهوش و مؤدب می‌خواندند، در سند ۲۰۱۵ امنیت ملی آمریکا بیان می‌کند که ایالات متحده باید بتواند رهبری جهان را نه تنها اکنون بلکه تا یکصد سال آینده هم حفظ کند. چه کسی این حق را به او داده است؟ چرا ایالات متحده برای یکصد سال آینده هم باید رهبر جهان باشد؟» دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: «دانشمندان مؤمن ما در برابر این منطق استکباری دشمنان ایستادند و بدون ترس و نگرانی، حرکت بزرگ علمی خود را شتاب دادند. آن‌ها باعث شدند که دشمن بفهمد با ملتی مواجه است که دانشمندان مؤمنی مانند شهید فخری‌زاده دارد که نه از تهدیدات می‌ترسد، نه می‌توان او را تطمیع کرد و نه فریب تزویر دشمن را می‌خورد و نه دچار تردید می‌شود.»

وی با بیان اینکه برخی صحبت از تنش‌زدایی مطرح می‌کنند، گفت: «امروز هیچ عاملی به اندازه تردید، تنش‌زا نیست.» عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام در ادامه با بیان بر این نکته که تردید در دفاع از حقوق ملت، عامل تنش زایی است، گفت: «امروز هیچ عاملی به اندازه تردید در دفاع از حقوق، سرمایه و منافع کشور تنش‌زا نیست. اگر این تردید ایجاد شود، طمع دشمنان بیشتر شده و آن‌ها را به تهدیدات بیشتری که متوجه امنیت و حقوق ملی ما است، تشویق می‌کند.» دکتر جلیلی تأکید کرد: «اگر تهدیدات دشمن هزینه‌مند نشود، او هر روز تهدید جدیدی را به شما تحمیل خواهد کرد. اینکه دشمن احساس کند می‌تواند به حقوق شما تعرض کند و برای او هزینه‌ای هم نداشته باشد، خود عامل تنش‌زایی است.» وی تصریح کرد: «برخی می‌گویند دشمن را تحریک نکنید تا تنش ایجاد نشوند. باید گفت چه چیزی دشمن را تحریک می‌کند؟ اینکه دشمن احساس کند می‌تواند حقوق شما را زیر پا بگذارد، این تحریک‌زا است یا زمانی که دشمن احساس کند تعرض به شما هزینه دارد؟ اگر دشمن احساس کرد که تعرض به شما هزینه ندارد، این تنش‌زا است.»

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه امروز هیچ عاملی به اندازۀ تردید در دفاع ملت، موجب تنش نخواهد شد، تصریح کرد: «اگر در دفاع از منافع مردم، تردید شد، طمع دشمن افزایش پیدا می‌کند.» دکتر جلیلی تصریح کرد: «پاسخ ندادن به دشمن است که او را جری‌تر می‌کند و تهدیدهای بیشتری را متوجه منافع و امنیت ما می‌کند. اگر برای رفتارهای تهدیدزای دشمن، هزینه ایجاد نشود، او هر روز تهدید جدیدتری را متوجه ما می‌کند. گفتند برجام برای تأمین امنیت بوده؛ مگر فعالیت صلح‌آمیز دانشمندان تهدید امنیت است؟» وی گفت: این دشمنی است که می‌گویند باید با آن توافق کنیم. یک زمانی در همین موضوع هسته‌ای توافق برای چه بود؟ برای این بود که دشمن از ایذا و اذیت و مزاحمت دست بردارد و تحریم‌ها را بردارد. بعد گفتند اصلاً هدف از مذاکره، رفع تحریم نبوده؛ هدف از مذاکره، امنیت بوده است، می‌خواستیم موضوع هسته‌ای امنیتی نباشد. اینکه دانشمندان شما فعالیت صلح‌آمیزی را زیر نظر آژانس داشته باشند، چه تهدید امنیتی بود؟»

عضو شورای‌عالی امنیت ملّی تصریح کرد: «در بند ۵ برجام به صراحت عنوان شده است که تحقیق و توسعه راجع به غنی سازی اورانیوم صرفاً باید در نطنز صورت بگیرد و نه جای دیگر؛ چرا آن‌ها می‌خواستند این فعالیت‌ها را در جایی مانند نطنز متمرکز کنند؟ بند ۵ برجام به دشمن فرصت می‌دهد با هزینۀ کمتر فعالیت‌های هسته‌ای کشور را هدف فعالیت‌های خرابکارانه قرار دهد به خاطر اینکه توان آن‌ها برای خرابکاری و تخریب متمرکز شود و بتوانند با کمترین تمرکز و توان به اهداف شوم خود برسند.» دکتر جلیلی تصریح کرد: «در همین بند ۵ برجام قید شده است که نباید فعالیت‌های تحقیقی در فردو که محلی زیر زمین و امن است، صورت گیرد. چون زیر کوه است و نمی‌تواند هدف قرار گیرد. بعد گفته می‌شود هدف برجام اقتصادی نبود بلکه می‌خواست موضوع هسته‌ای ایران را از حالت امنیتی خارج کند.»

دکتر جلیلی با اشاره به کتاب یک نویسندۀ صهیونیست که دربارۀ پرونده‌های خرابکاری و تروریستی رژیم صهیونیستی است، تشریح کرد: «نویسنده صهیونیست نوشته است که برای مقابله با فعالیت‌های علمی ایران برخی دنبال تخریب تأسیسات بودند اما برخی پیگیر ترور دانشمندان بودند زیرا نقش عامل انسانی بسیار مهم‌تر است؛ چرا که دشمن می‌داند دانشمندان کشور در خاکریز اول انقلاب علمی مردم ایران قرار دارند.» دکتر جلیلی تصریح کرد: «اینجاست که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در همین بیانیۀ گام دوم می‌فرمایند به پا خیزید و دشمن کینه توز را که از این جهاد علمی بیمناک است ناکام سازید. امروز نگرانی دشمن از این انقلاب علمی است.»

وی همچنین با بزرگداشت یاد شهدای هسته‌ای، به ویژه شهید دکتر محسن فخری‌زاده، خاطرنشان کرد: «امروز خاکریز اول جهاد علمی، دانش هسته‌ای است و دفاعی که امروز از حقوق هسته‌ای می‌کنیم دفاع از همۀ حقوق ملت و دفاع از امنیت کشور است چرا که اگر این خاکریز بشکند، دشمن در سایر خاکریزها طمع می‌کند.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «اگر در این خرمشهر مقاومت جانانه‌ای صورت نگیرد، دشمن به شهرها و دستاوردهای دیگر شما طمع خواهد کرد. چنان که وقتی دشمن احساس کرد می‌تواند در عرصۀ هسته‌ای تردید ایجاد کند، بلافاصله موضوعات دیگر نظیر توان موشکی و صنعت دفاعی کشور را مطرح کر د.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: دکتر جلیلی انرژی هسته‌ای


( ۱ )

نظر شما :