رشد اقتصادی کشور مثبت شده و این بسیار افتخار آمیز است

تعداد بازدید:۱۱۲۶
رشد اقتصادی کشور مثبت شده و این بسیار افتخار آمیز است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور کشورمان در جلسۀ روز شنبه (۲۹ آذر ۱۳۹۹) ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: «از پرستاران عزیزمان تشکر می‌کنیم که بار سنگینی را بر دوش دارند.»

وی افزود: «از مردم می‌خواهیم که در شب یلدا به خاطر اینکه مصادف با روز پرستار است و برای حمایت از پرستاران و سلامت مردم جامعه‌مان و خصوصاً کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند، در آیین یلدایی که همیشه بوده و اساس آن نیز احترام به بزرگ خانواده و صله رحم بوده است، برای حفظ سلامت بزرگ خانواده، امسال این دید و بازدیدها و دورهمی‌ها را متفاوت کنند و از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام بدهند. این روزها در فضای مجازی هم این جمله شایع شده است که جمع نشویم تا کم نشویم؛ این جمع‌شدن‌ها موجب می‌شود که خدای ناکرده یک عزیز را از دست بدهیم و برای ما تأسف دائمی به وجود بیاید.» رئیس‌جمهور دربارۀ وضعیت شهرهای کشور ابراز کرد: «امروز شهر قرمزی در کشور نداریم و این بر اثر همکاری مردم بوده است.»

دکتر روحانی گفت: «مردم، دولت، کادر درمان و همۀ نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدن، دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود که ما را از موج این بیماری نجات داد. با مشاهدۀ آمارها و نمودارها تقریباً همه‌جا موج سوم از موج قبلی بیشتر بود؛ هم ویروس قوی‌تر شده بود و هم به سمت سرمای هوا رفته بودیم. سرمای هوا مؤثر است و به این دلیل که درها و پنجره‌ها بسته می‌شود و همه در محیطی محدود جمع می‌شوند، مشکلات بیشتر می‌شود و در این مدت کار بزرگی انجام گرفته است. از مردم به دلیل مراعات پروتکل‌های بهداشتی تشکر می‌کنیم و هم‌چنین از نیروهایی که در صحنه بودند و تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.»

وی افزود: «کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته‌اند و قدردان این عزیزان هستیم؛ از همۀ کسانی که در شرایط کرونایی برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. این‌که در ۶ ماهۀ نخست امسال، رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت ما مثبت بود و رشد اقتصادی ما بدون نفت ۱.۴ و با نفت ۱.۳ در این شرایط سخت یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ماست، ضمن اینکه بخشی از کسب‌وکارها تعطیل شده‌اند و یا نتوانستند فعالیت کنند، خصوصاً در بخش گردشگری و خدمات ولی در عین حال بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت و بخش کشاورزی به صحنه آمده و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است. در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی ۷- و ۵- و ۹- روبه‌رو هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدودند و ما از کشورهایی هستیم که رشد اقتصادی‌مان در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به‌رغم مشکلات تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا مثبت بوده است.»

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «امیدواریم رشد اقتصادی مثبت در شش‌ماهه دوم هم ادامه یابد و محاسبات ما بیانگر این است که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت. ان‌شاءالله در زمینۀ تورم نیز بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینۀ اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

کلید واژه ها: دکتر روحانی رشد اقتصادی


نظر شما :