هیچ‌گاه برادران سپاه قدس را تنها نمی‌گذاریم

تعداد بازدید:۳۴۳۸
هیچ‌گاه برادران سپاه قدس را تنها نمی‌گذاریم

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه (۲ دی ۱۳۹۹) با تأکید بر لزوم حضور مستشاران ارتش در عرصه‌های بین‌المللی اظهار کرد: «امروز ارتش رویکرد بین‌المللی دارد و محدود به حوزۀ پدافندی و دفاعی نیست. پس از اینکه دانش دفاعی ما به بلوغ رسید، رسته‌های مختلف ارتش از هوا، دریا و زمین مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و پا به منطقه و جهان گذاشته است. حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی و تکاوران زبدۀ نیروی زمینی در جبهه‌های دفاع از حرم اهل بیت (ع) مصداق این حضور بین‌المللی است.»

وی افزود: «نیروی زمینی ارتش در جبهه‌های دفاع از حرم جانانه نقش‌آفرینی کرده است. تقدیم هشت شهید از نیروی زمینی ارتش که به حق از زبده‌ترین نیروهای ما نیز بودند، نشان می‌دهد که ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ارادۀ جدی برای حفظ سنگر رزمندگان مقاومت در سوریه و عراق دارد.» فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هویت و ماهیت کارکرد ارتش مبتنی بر دفاع از حریم ولایت است، خاطرنشان کرد: «هر جا که نیاز باشد با حضور در یک جبهه، می‌توانیم رضایت رهبر معظم انقلاب را جلب کنیم و برای این کار یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم. وقتی دشمن برای جسارت به حرم آل‌الله در عتبات عالیات نیات شومی در سر می‌پروراند، برادران ما در سپاه قدس متمرکز بر دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و عقب راندن دشمن جنایتکار وارد عمل شدند. البته این موضوعی نیست که ما آن را مخصوص به سپاه قدس بدانیم، معتقدیم هر کجا برادران ما بخواهند از تخصص و آموزش تکاوران نیروی زمینی ارتش استفاده کنند، ما خود را به سنگر آن‌ها می‌رسانیم.»

وی ادامه داد: «نگرش ما این است که دفاع از حرم آل‌الله علاوه بر اینکه تکلیف شرعی ماست، تکلیف سربازی ما نیز در نظام جمهوری اسلامی هم ایجاب می‌کند که در تبعیت کامل از منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) باشیم.» امیر حیدری در پاسخ به این سوال که آیا ارتش پس از شهادت سپهبد سلیمانی، جبهه‌های دفاع از حرم را ترک می کند، تصریح کرد: «شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ارادۀ ما را در حفظ دستاوردهای ایشان مستحکم‌تر کرد. اصلاً مگر می‌توان از این جبهه دست برداشت؟ وقتی تکلیف شرعی و رضایت ولی‌فقیه ما در گرو حضور در این جبهه است، چطور می‌توانیم نسبت به تحرکات دشمن قدیمی‌مان در منطقه بی‌تفاوت باشیم؟» وی در انتها تأکید کرد: «سپهبد شهید سلیمانی هم رزم ما در دوران دفاع مقدس بود. حقی که این شهید بزرگوار بر گردن همه رسته‌های نیروهای مسلح دارد، این است که راه او را ادامه دهند و دستاورد مجاهدت‌های این شهید را در جبهه‌های ملی و بین‌المللی حفظ کنند. ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی از منطقه، آرمان بزرگ انقلاب است و منحصر به سپاه پاسداران یا ارتش نیست. به همین علت، در کنار موشک‌های برادران پاسدار، ما نیز برای نابودی رژیم صهیونیستی پلید انگشت بر ماشه داریم و منتظر اشاره رهبر معظم انقلاب هستیم.»

منبع خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلید واژه ها: امیر حیدری نیروی زمینی ارتش


( ۸ )

نظر شما :