ترامپ از این به بعد در خانه خود نیز امنیت نخواهد داشت

تعداد بازدید:۱۰۳۱
ترامپ از این به بعد در خانه خود نیز امنیت نخواهد داشت

سازمان الحشدالشعبی روز جمعه (۱۹ دی ۱۳۹۹) با صدور بیانیه‌ای به صدور حکم جلب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا از سوی سیستم قضایی عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «ما از این حکم شجاعانه حمایت می‌کنیم. عراق بخشی از شورای پلیس اینترپل است و بر اساس صدور این حکم، پلیس بین‌الملل باید با بغداد همکاری کند.» به نوشتۀ این بیانیه، از امروز به بعد، ترامپ تحت هیچ عنوانی نمی‌تواند وارد عراق شود.

در این بیانیه تأکید شده است: «این اقدام یک نقطۀ آغاز برای صدور احکام قضایی علیه کسانی که با طرف آمریکایی همکاری کرده‌اند، به شمار می‌رود.» در ادامه آمده است: «این تنها یک واکنش قضایی است و واکنش بعدی از داخل آمریکا صورت خواهد گرفت. ترامپ حتی در خانۀ خود نیز امنیت نخواهد داشت.» روز پنجشنبه (۱۸ دی ۱۳۹۹)، دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا را به دلیل جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس صادر کرد.

قاضیِ ویژه دادگاه تحقیق الرصافه که مسئولیت پرونده جنایت ترور شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را برعهده دارد، حکم بازداشت دونالد ترامپ را بر اساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق صادر کرد. «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشدالشعبی اعلام کرد: «پاسخ ما به ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اخراج نظامیان آمریکایی است.» وی افزود: «اخراج این نظامیان از عراق، یک استقلال واقعی به کشور می‌دهد.»

الفیاض ادامه داد: «بعد از گذشت یک سال از ترور این ۲ فرمانده شهید، شاهد پایان این جنایتکار؛ ترامپ هستیم.» وی گفت: «همان شهروندان آمریکایی، باعث خفت و خواری این جنایتکار شده‌اند. تمام توطئه‌چینی‌ها برای انزوای الحشدالشعبی خنثی شده و به پایان رسیده است.» وی اضافه کرد: «درگیری‌ها در عراق بر سر هویت این کشور است و ما به این هویت پایبند خواهیم ماند.»

پیش از این نیز، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که طی روزهای آتی، بیش از نیمی از نظامیان آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: الحشدالشعبی ترامپ


نظر شما :