کسانی که به ما درس دموکراسی می‌دهند ابتدا خود را در آینه ببینند

تعداد بازدید:۹۸۸
کسانی که به ما درس دموکراسی می‌دهند ابتدا خود را در آینه ببینند

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه (۲۹ بهمن ۱۳۹۹) پس از نشست کابینۀ دولت در مجتمع ریاست‌جمهوری بش‌تپه در آنکارا با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از عناصر گروه تروریستیِ عناصر پ‌ک‌ک و شاخۀ آن در سوریه طی ۵ سال عمدتاً حذف شده است، اظهار داشت: «شمار تروریست‌هایی که تاکنون از پای درآمده‌اند، به ۱۷ هزار و ۷۵۰ نفر رسید.»

وی افزود: «از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ تاکنون در داخل کشور ۶ هزار تروریست و در خارج از کشور ۶۹۰۰ تروریست، در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تروریست نیز از پای درآمده‌اند.» اردوغان همچنین دربارۀ جان باختن ۱۳ غیرنظامی توسط تروریست‌های پ‌ک‌ک در گارا دربارۀ اظهارات رهبران احزاب مخالف، تصریح کرد: «کسی که بدون هیچ قید و شرطی این گروه تروریستی را محکوم نمی‌کند، نمی‌تواند خود را به عنوان حزب و سیاستمدار این کشور نشان دهد.» رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که موضوع مبارزه با تروریسم یک مسئلۀ ملی است که باید فارغ از انواع اختلاف نظر سیاسی و جدال‌های روزمره مورد توجه قرار گیرد.

اردوغان در ادامۀ سخنانش افزود: «ملت‌مان به کسانی که سعی داشتند ترکیه را با استفاده از هر روشی از تروریسم تا کودتا به زانو در بیاورند، درس تاریخی داده و از استقلال و آینده خود حفاظت کرده است. از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ تاکنون در چارچوب عملیات ضدتروریستی در داخل و خارج از کشور ۴۰ سرباز، ۴۴۳ نیروی ژاندارمری، ۲۹۹ مامور پلیس و ۱۱۶ نگهبان روستایی شهید شده‌اند.» وی تأکید کرد: «ما در طول تاریخ خود هیچ لکۀ شرم‌آوری با اعمال سیاست استعماری علیه جغرافیایی یا جامعه‌ای نگذاشته‌ایم. به کسانی که با صرف نظر از گذشتۀ تیره و تاریک خود می‌خواهند به کشورمان درسی درباره انسانیت، حقوق، عدالت، آزادی و دموکراسی بدهند، می‌گویم ابتدا به آینه نگاه کنید و با واقعیت‌های خودتان روبرو شوید.»

اردوغان همچنین دربارۀ خودروی ملی ترکیه گفت: «خودروی توگ ( TOGG ) با فناوری‌های بسیار در تاریخ مشخص شده رونمایی خواهد شد. رشد تولیدات صنعتی بار دیگر اثبات کرد که ترکیه از معدود کشورهایی است که رشد اقتصادی اش در سال ۲۰۲۰ مثبت شد. ما از کهکشان راه شیری حرف می‌زنیم ولی ذهن برخی قادر به درک نیست.» رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود: «تا تحقق اهدافی مانند رسیدن به کره ماه یا فرستادن یکی از شهروندان ترکیه به فضا تنها چند قدم باقی مانده است.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه سوریه دموکراسی درس دموکراسی سیاست استعماری


نظر شما :