خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری سه عنصر پیروزی انقلاب اسلامی بودند

تعداد بازدید:۱۰۶۸
خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری سه عنصر پیروزی انقلاب اسلامی بودند

دکتر «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان روز سه‌شنبه (۱۲ اسفند ۹۹) در مراسم اختتامیۀ همایش ملی «رفیق خوشبخت ما»، اظهار داشت: «نیرو‌های جوان نیرو‌های فطرتاً پاک و پرتلاش و پرحرکت هستند، آن هم حرکت به سمت خدمت به کسانی که نیازمند این خدمت در حوزه‌های مختلف هستند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «سازمان‌های مردم نهادی همچون سازمان بسیج و سازمان جوانان هلال احمر، تبلور حضور سازمان‌یافته و مسئولیت‌پذیر یک جامعه و یک ملت هستند و پیشقراولان این حرکت‌اند و برای همۀ کار‌ها پیشتازند.» وی افزود: «سه عنصر مهمی که ما را در انقلاب اسلامی به پیروزی رساند، خداباوری، خودباوری و کمک گرفتن از مردم است.»

دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: «در حوزه خداباوری به این معناست که ما در هر کجا و هر شرایطی هستیم پایبند سنت‌های الهی باشیم. سنت‌های الهی قابل تغییر نیستند. این سنت‌ها نه تبدیل می‌شوند و نه تغییر. اگر به سنت‌های الهی اعتقاد داشته باشیم هیچ‌گاه تسلیم هیچ ظلمی نمی‌شویم و انسان‌دوستی و مهرورزی همیشه در ذهن ماست.» رئیس مجلس اظهار داشت: «علاوه بر این ما باید خودمان را هم باور داشته باشیم و به اراده و تلاش خودمان و فکر و اندیشه‌مان ایمان داشته باشیم و ما می‌توانیم را همان طور که امام خمینی (ره) می‌فرمودند در همۀ عرصه زندگی‌مان نشان دهیم. هیچ کجا سختی‌ها ما را باز ندارد. هیچ کجا فشار دشمن ولو با هر قدرتی باشد ما را نباید از ادامه مسیر باز بدارد.»

وی افزود: «در جایی که ما مقاومت کنیم و ایمان بیاوریم و در هر سختی که باشد؛ خدا وعده داده است و ما این حق را بر گردن خدا داریم، خدا خودش این لطف را کرده و به ما وعده داده که اگر ما در راه او بایستیم، نصرت و پیروزی از آن ماست.» دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: «موفقیت و پیروزی در گرو این است که هر کاری که داریم با همراهی مردم انجام دهیم. حضرت امام خمینی (ره) خطاب شان به دولتمردان این بود دولت‌ها به سمت کار‌هایی بروند که مردم نمی‌توانند انجام دهند و هر کاری که مردم انجام می‌دهند دولت‌ها در آن دخالت نکنند.» رئیس مجلس اظهار داشت: «امروز گم‌گشته‌ترین چیزی که در کشور ما است این است که دولت در همۀ دوره‌ها هر کاری که می‌خواهد به دست بگیرد الا اینکه کاری از دست دولت خارج شود آن را رها کند و معلوم هم نیست این کار‌هایی که دست دولت‌ها است درست انجام داده می‌شود یا نه.»

وی افزود: «هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود. هر انسان تأثیرگذاری از بطن مردم حرکت کرده است، شایسته‌سالاری، شایسته‌گزینی، شایسته‌پروری در نهاد‌های برخاسته از مردم اتفاق می‌افتد و نه در نظام‌های اداری، نه در بخشنامه‌ها، نه در دستورالعمل‌ها.» دکتر قالیباف خاطرنشان کرد: «اگر انقلاب در مقابل این همه دشمن به پیروزی رسید، با تکیه بر سنت‌های الهی، خودباوری و مردم‌باوری بود. اداره داشتن، محکم بودن، ایستادن، دلسرد نشدن از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب بود و دوران دفاع مقدس با این روحیه و این باور‌ها متحول شد.»

منبع خبر: خبرگزاری مهر

کلید واژه ها: خداباوری خودباوری مردم‌باوری پیروزی انقلاب دکتر محمدباقر قالیباف


نظر شما :