سرمای کرونا و سرمای تحریم در آستانه زوال است

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳ کد : ۳۰۸۴ اخبار سیاسی اخبار بین المللی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۸۴
سرمای کرونا و سرمای تحریم در آستانه زوال است

دکتر «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه (۲۵ اسفند ۱۳۹۹) در مراسم نوروز ۱۴۰۰، نوروز دوستی؛ که با حضور سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد با تأکید بر اینکه سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم امروز در آستانۀ زوال است، گفت: «به همت دانشمندان و به یاری خداوند، ویروس کرونا ریشه‌کن می‌شود اما در یک سال گذشته باید یک درس را فراگرفته باشیم و اگر آن را نیاموخته باشیم این سال به هدر رفته است.»

وی افزود: «آن درس این است که تنها یک قدرت در جهان وجود دارد و آن خداوند است. هیچ قَدَر قدرتی وجود ندارد و آن‌هایی که صدای نظامی، اقتصادی، فرهنگی و … آن‌ها گوش فلک را پُر کرده است، در برابر این ویروسی که به چشم نمی‌آید، زانو زدند.» رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه باید بپذیریم آیندۀ ما جدایی‌ناپذیر است، تصریح کرد: «باید شادی‌ها را تقسیم کنیم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم. باید بدانیم پیشرفت در کنار عقب‌ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت، صلح در کنار جنگ، قابل جمع نیست. ارزش‌های امروز انسانی به هم پیوسته است. جهانی شدن به معنای جدایی‌ناپذیری همه ماست و این نوروز است که به ما می‌آموزد با طبیعت همراه شویم.»

دکتر ظریف افزود: «روز نو و آغاز بهار را هر سال به عنوان سالی جدید جشن بگیریم و از خداوند بخواهیم همانگونه که زمستان را به بهار تبدیل می‌کند، قلب‌ها و روزهای ما را هم نو کند و کینه را در دل بزداید و خودپسندی را از ما دور کند و به ما بیاموزد همۀ ما در یک کشتی هستیم. آیندۀ بشریت آیندۀ مشترک است.» وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم و از غم دیگران شاد باشیم، اظهار داشت: «هرچند که دانشمندان نجوم می‌گویند سال آینده سال آغاز قرن نیست، اما همه می‌دانیم که وقتی سال ۱۳۹۹ را به سال ۱۴۰۰ تبدیل می‌کنیم یک قرن را پشت سر گذاشته‌ایم.»

وزیر امور خارجه گفت: «قرنی که تحریم، بی‌عدالتی، غم، جنگ و احتکار واکسن داشت. آن را به کنار گذاشتیم و وارد قرنی می‌شویم که همراهی، همکاری همبستگی عشق دوستی و محبت به همراه دارد.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: تحریم کرونا دکترمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نوروز وزارت امور خارجه


نظر شما :