اشغالگری و فساد مخفیانه، مانع شکل‌گیری دولت جدید عراق است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۸ کد : ۳۳۷۰ اخبار سیاسی اخبار اصلی اخبار منطقه ای
تعداد بازدید:۹۱۷
اشغالگری و فساد مخفیانه، مانع شکل‌گیری دولت جدید عراق است

«هادی العامری»، دبیرکل کنونی و از مؤسسین سپاه بدر شامگاه جمعه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این سازمان از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان عراق، فساد ساختاری و مبارزه با این مسائل سخن گفت و در عین حال به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

العامری در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس سپاه بدر، از حس غرور و افتخار خود سخن گفت و نبردهای تعیین کنندۀ این سپاه برای حاکمیت، آزادی، استقلال و رهایی عراق را یادآور شد. وی در این بیانیه خاطرنشان کرد که سازمان بدر با سقوط رژیم صدام برای برقراری دولتی قوی و سازنده آماده شد، اما این آرمان نجیب و اهداف عالیه سازمان بدر با اشغالگری آمریکا درگیر و با یک سری موانع اساسی همانند تروریسم روبرو شده است. دبیرکل سازمان بدر تأکید کرد که علاوه بر تروریسم و اشغالگری، دستانی مخفی خطاهایی در ساختار دولت عراق ایجاد کردند که هدفشان این بود که عراق را ضعیف نگه دارند تا نتواند سرش را بالا گرفته و موقعیت شایسته خود را در منطقه و جهان بازیابد.

العامری در این بیانیه از سهمیه‏بندی‌های سیاسی و فساد، در ساختار دولت عراق سخن گفت و آن را مهمترین وسیله‌ای برشمرد که دولت و سیستم مستقر را به زنجیر کشیده و مانع سرپا شدن عراق و مردم آنست، اما به گفتۀ او سازمان بدر و فرزندان محور مقاومت تصمیم به مقابله با اشغالگری گرفتند و با استفاده از ابزارهای سیاسی و مخصوص خود در این شرایط توطئه آمیز همۀ تلاش خود را برای تثبیت ارزش‌ها و سنت‌های کار سیاسی دموکراتیک و همچنین ایجاد نهادهای دولتی تا آنجا که می‌توانند به کار می‌گیرند. وی با اشاره به هجوم و اشغال داعش در سال ۲۰۱۴ تصریح کرد که زمانی که این گروهک تروریستی توانست مناطق وسیعی از مناطق و خاک ما را اشغال کند، سازمان بدر با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی اولین گلوله را به سوی داعش ستمکار شلیک و نبرد را آغاز کرد.

العامری با حسی غرورآمیز و افتخار که در بیانیه‌اش مشهود است، خطاب به عراقی‌ها گفت که در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که از لحاظ جغرافیایی، ژئوپلیتیکی، اقتصادی و بین‌المللی مهمترین بخش کره زمین است، بنابراین دشمنان و حریصان و طمع کاران هرگز شما را رها نخواهند کرد. وی در ادامه از یک عملیات سازمان یافته با هدف کشتن آرمان‌های عراق و تخریب ارادۀ مردم آن به قصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن رانده که برای مواجهه با آن و مقابله با تغییر بنیادین در ساختار دولت بایستی ارزش‌های دموکراسی تحکیم شده و انتقال قدرت از طریق ساز وکارهای صحیح و صلح آمیز صورت گیرد.

دبیر کل سازمان بدر در انتها خطاب به اعضای سازمان بدر یاد شهدای مقاومت را گرامی و ضمن احترام به محضر آنان نوشته، به دو شهید برجسته و رهبران‌مان یعنی حاج ابومهدی المهندس و میهمان عراق و پشتیبان ابومهدی در نبرد با داعش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام می‌کنیم و از خداوند منان منازل عالی بهشتی را برای ایشان خواستاریم.

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: سازمان سازمان بدر بدر عراق بیانیه العامری سخن


نظر شما :