هند: روسیه مطابقِ قرارداد، سامانه S-۴۰۰ را ارسال می‌کند

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸ کد : ۴۱۲ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۱۴۰۱
هند: روسیه مطابقِ قرارداد، سامانه S-۴۰۰ را ارسال می‌کند

 

«بالاونکاتش وارما»، سفیر هند در روسیه شامگاه یکشنبه (۲۴ فروردین ۱۳۹۹) از پایبندیِ روسیه به تحویلِ سامانه پیشرفته دفاع هوایی S-400 به دهلی‌نو با وجود شیوع ویروس کرونا و وقفه در بخش‌های تولیدی از جمله ساختِ تسلیحات خبر داد.

وی گفت که تمام قراردادهای مهمِ نظامی این کشور با کشورهای خارجی از جمله تحویلِ سامانه‌هایِ دفاع موشکی S-400 بین روسیه و هند به قوتِ خود پابرجاست و شیوع ویروسِ کرونا هیچ تأثیری در بازه زمانی آن‌ها نخواهد داشت. بالاونکاتش وارما در روسیه گفت: «فکر نمی‌کنم اتفاقی در این زمینه رخ دهد. دو هفته تغییراتی جزئی صورت گرفت، اما همه قراردادهای اصلی طبق برنامه خواهند بود.»

هند در مهر ماه سال ۱۳۹۷ با وجود هشدارهایِ رئیس‌جمهور آمریکا قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلاری با روسیه برایِ خرید پنج سامانه موشکیِ دفاع هوایی S-400 امضاء کرد.

«ولادیمیر دروژوف»، معاون خدماتِ نظامی روسیه در ماه فوریه گذشته (بهمن ماه سال ۱۳۹۸) اظهار کرد که مسکو تحویلِ سامانه‌های موشکی S-400 را تا پایانِ سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد. این مقام روس در آن برهه گفت: «ما تعهداتِ تحویل خود را انجام خواهیم داد و همکاریِ دفاعی بین دو کشور بسیار مستحکم است.»

سامانه موشکی S-400 می‌تواند هواپیماهای متخاصم، موشک‌ها و حتی هواپیماهایِ بدون سرنشین را تا برد ۴۰۰ کیلومتر از بین ببرد. S-400 به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی در روسیه شناخته می‌شود. روسیه در سالِ ۲۰۲۵ تمام سفارش‌های هند در این زمینه را تحویل این کشور می‌دهد.

این اقدام هند در حالی صورت گرفته است که ایالات متحده آمریکا کشورهایی که با بخش‌هایِ اطلاعاتی و دفاعی روسیه همکاری داشته باشند، تهدید به تحریم کرده است. آمریکا در سال ۲۰۱۸ تحریم‌هایی را علیهِ ارتش چین به دلیل خرید جنگنده و سامانه S-400 از روسیه تحمیل کرد اما به‌رغم تمامیِ تهدیدهایی که آمریکا مطرح کرده است، کشورهایِ زیادی برایِ همکاری دفاعی با روسیه ابراز آمادگی کردند که از آن میان می‌توان به ترکیه اشاره کرد که با وجود تهدید‌های آمریکا، محموله‌های S-400 را از روسیه دریافت کرد.

منبع خبر: شبکه العالم

کلید واژه ها: S-400 هند آمریکا روسیه


نظر شما :