نیروهای مسلح یمن به دروازه‌های شهر مأرب رسیده‌اند

تعداد بازدید:۱۰۵۰
نیروهای مسلح یمن به دروازه‌های شهر مأرب رسیده‌اند

«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کنندۀ صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۰) در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن به دروازه‌های شهر راهبردی مأرب رسیده‌اند.»

عبدالسلام از سفر طرف سعودی به صنعا؛ پایتخت یمن پرده برداشت و گفت: «ما از ابتدای جنگ تاکنون بارها با سعودی‌ها دیدار کرده‌ایم. من خودم با سعودی‌ها در جده، ریاض و شهر ظهران واقع در جنوب عربستان دیدار کرده‌ام و آن‌ها با ما در صنعا نیز دیدار داشته‌اند.» عبدالسلام همچنین فاش کرد: «ارتش و کمیته‌های مردمی بار دیگر بر بسیاری از مناطقی که در اختیار نیروهای دولتی عبدربه منصور هادی و ائتلاف سعودی در استان مأرب قرار داشتند، تسلط یافته و آن‌ها را باز پس گرفته‌اند.»

وی تأکید کرد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در برخی از مناطق در فاصلۀ ۵، ۶ و یا ۷ کیلومتری آن‌ها قرار گرفته‌اند.» وی گفت: «نیروهای مسلح یمن به پیشرفت بسیار چشمگیری در ماه رمضان (ماه آوریل ۲۰۲۱) گذشته دست یافتند.» عبدالسلام همچنین اعلام کرد: «دیدارهای مستقیمی اخیراً میان رهبران هیئت مذاکره‌کننده صنعا با طرف سعودی در مسقط پایتخت عمان انجام گرفته است که آخرین آن‌ها سفر هیئت عمانی به صنعا بوده است.» وی خاطرنشان کرد: «سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در خصوص مأرب یک طرح جدید ۹ ماده‌ای ارائه داد که در بردارندۀ راه‌حلی برای توقف عملیات نظامی و مقابله با عناصر القاعده و داعش است.»

عبدالسلام گفت: «یمنی‌ها در حال حاضر موشک و پهپاد می‌سازند. عربستان و آمریکا می‌خواهند وضعیت نظامی را در حالت راکد قرار دهند و جنگ اقتصادی را همچون شمشیری بران بر سر مردم یمن باقی نگه دارند و سعی دارند تا محاصرۀ یمن را به اوج خود برسانند. در واقع ریاض و واشنگتن به دنبال راه‌حل مناسب حال خود هستند.» به گفتۀ عبدالسلام، سعودی‌ها خواهان برقراری یک آتش بس واقعی در مأرب نیستند. عربستان و آمریکا خواهان توقف عملیات نظامی و ادامۀ حملات هوایی خود هستند. وی تأکید کرد: «آن دسته از کسانی که در مأرب مشغول نبرد هستند از ساکنان استان مأرب نیستند بلکه گروه‌های خاصی هستند که دشمنان آن‌ها را از نقاط مختلف در این استان گرد هم جمع کرده‌اند.»

وی افزود: «امارات هنوز از یمن خارج نشده است و ما به زودی از دومین و سومین عقب نشینی این کشور با خبر خواهیم شد.»

منبع خبر: ایرنا

کلید واژه ها: یمن عبدالسلام سعودی مأرب صنعا نیروهای


نظر شما :