ارتش ونزوئلا به حالتِ آماده باش کامل درآمد

تعداد بازدید:۱۸۰۲
ارتش ونزوئلا به حالتِ آماده باش کامل درآمد

به دنبالِ خنثی سازی یک عملیاتِ تروریستی علیه ونزوئلا که عواملِ وابسته به حکومت کلمبیا از طریق دریا قصد انجام آن را داشتند، ارتش ونزوئلا روز یک‌شنبه (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) به بالاترین سطحِ آماده باش درآمد.

وزارت دفاع ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همه واحدهایِ مختلف ارتش در سراسر کشور به حالت آماده باش جنگی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی درآمده است. در این بیانیه تأکید شده است که ارتش وفاداریِ مجدد خود را به «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام می‌کند.

«نسترو ریورول»، وزیر امنیت داخلی ونزوئلا روز یکشنبه تشریح کرد که مهاجمان قصد داشتند با استفاده از قایق‌های تندرو به مناطق شمالی ایالت «لاگوئیرا» حمله کنند. در درگیری با مهاجمان، ۸ شبه نظامی کشته و ۲ نفر نیز اسیر شدند. یکی از دستگیر شدگان از عواملِ سازمان مواد مخدر ایالات متحده بوده است. ریورول تأکید کرد که هدفِ این گروه تروریستی ترور مقاماتِ دولت و همچنین ترویجِ خشونت در کشور بود.

وزارت دفاع ونزوئلا همچنین اعلام کرد که در این عملیات، سلاح‌هایی کشف کرده است که از نوع سلاح‌هایی است که در کودتایِ نافرجام روز ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دست آمده بود. ارتش ونزوئلا همچنین اعلام کرد که سلاح‌های دیگری نیز در ساحل، در نزدیکیِ یک قایق کشف کرده است.

«نیکلاس مادور»، رئیس‌جمهور ونزوئلا همواره کلمبیا و آمریکا را به حمایت از گروه‌های شورشی و شبه نظامی برای بی‌ثبات سازی کشورش از طریقِ اقدامات خشونت آمیز متهم کرده است.

ماه گذشته (فروردین ماه سال ۱۳۹۹) ونزوئلا جابجایی‌های مرزی در واحدهایِ توپخانه‌ای این کشور برای محافظت از کشور در برابرِ تهاجم عوامل خارجی انجام داد. ونزوئلا دخالت‌های دولت آمریکا را سبب بروز مشکلات در کشور خود می‌داند و بارها واشنگتن را به حمایت و تجهیز گروه‌های تروریستی محکوم کرده است. «خورخه آریزا»، وزیر خارجه ونزوئلا در روزهای گذشته در واکنش به اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره صحبت‌های اخیرش با «خوان گوایدو»، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از پامپئو خواست به جایِ دخالت در امور داخلی ونزوئلا کاری برایِ حل بحران کرونا در آمریکا انجام دهد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس

کلید واژه ها: ونزوئلا آمریکا کلمبیا نیکلاس مادور


نظر شما :